Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 11:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
er der så hold i nogen af de skælsord ? :lol:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

ladathomas skrev:
lgs
det skal ikke gå ud over kluberne at dasu laver et eller andet lort i den

jeg kan da også finde fejl på de andre race som ikke dasu er inde i men syntes kun det fedt med flere race

men du er åbentbart en gammel mand med hat som kun syntes at alt andet ind det du selv syntes er rigtigt

Tror aldrigt jeg har set lqs med en hat der ville få ham til at falde i kategorien gammel. Der plejer at være flammer på den hat han har...

Jeg synes da også det er fedt med mere race, men hvorfor fa... tager I ikke imod den kritik der kommer og retter det til noget mere reelt?

Derimod undlader I fuldstændigt at svare konstruktivt på den kritik der kommer, og begynder at gå efter manden. Er det jeres normale praksis?

I dette tilfælde er det ikke DASU men en DASU klub der har skrevet et reglement der er aldeles nonsense. I TROR måske selv at i skal overholde regler i selv stikker ud(via DASU), men som jeres bane bliver indrettet, så kan i stikke de regler op hvor solen aldrigt skinner.
I kører retur på offentlig vej, derfor er det helt almindelige regler der gælder for bilerne, dvs efter færdselsloven og T&S. Eneste undtagelse i har fået er at i må køre stærkere end færdelslovens regler udstikker på selve accelerationsstrækningen.
Regler som i DASUS dragracingarrangement kan ikke rigtigt bruges på biler der skal overholde detailforskrifter for køretøjer(som er nødvendigt når i kører retur på offentlig vej!!!).

Som det er pt kan kun utunede biler der er i umiddelbar synsklar stand deltage lovligt. Chippede biler hellerikke.

Gå nu efter bolden og ikke efter manden. Det sidste er et svaghedstegn og passer ikke på en seriøs arrangør.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: køge
HenrikGM
jeg vil ikke kalde det kratik jeg er godt klar over det lyder mækligt med den udtaelse

i sin tid da vi startede køge racet havde vi ingen STREETRACE raglermang vi var de fåste der gjore det på aflukket offenlig vej
og vi havde intet raglermang og gå ud fra

der for tog vi raglermanget fra rally det meste af det og lavede lidt om i det med at man måtte køre to af gangen side om side

det med dæk er en meget naturlig ting i de krase

tiladelsen blev godkent med de tilægsregler og dem har vi bibeholdt lige siden da det ikke er blevet nemmer nu nå kumunerne er slået sammen og nået skal til roskilde og andet til køge og nået til kbh

men jeg syntes godt nok det vildt og skrive 3 sider inlæg om det men ok såden er det vel bare her

tilbagevejen er lukket område
men lys og lygter skal vikke og godkente dæk læs regle manget vilke.
da netto ikke kan lukkes, og der skal lastvogne om og de bliver gejtet af folk der om
de kommer ikke i nærheden af de racene biler men de skal kunne se dem.

men nået andet er gadebiler er nu også det meste det vi håber på den lille golf som nomalt kommer på striben
vi har jo også en brak tid på 7,00 da vejen ikke er ejnet til hurtiger kørsel

det jeg skrev med at lgs havde gammel hat på blev vist misforstået en del :cry:

Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
er der så hold i nogen af de skælsord ? :lol:
MASSER! tror egentlig heller aldrig du har tvivlet.... MVH søren

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
skulle jo spørge, ik gamle dreng... :lol:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilbageholdelse af køretøj

Løbslederen skriver i kommentar

Vedr. kontrol af dæk efter løbet, om der er 1,6 mm slidbane på dækket.
Ja vi skal kontrollere om der er mønster på dækket, vi måler ikke.

Årsagen er at vi har været ude for et dæk hvor lærredet var tydeligt, så må vi ikke lade bilen køre, det ved vi alle.

Vi ved alle at et dæk ikke slides op på en løbsaften under normale forhold, hvis der er mønster på dækket ved teknisk kontrol
inden start, så er der også ved afslutningen.

Dette må ikke være en hindring for at at komme til Køge, hvis det ved afslutningen af Racet viser sig som et problem, vil vi i klubben arrangere hjemtransport eller hjælp til hjulskift.

Løbsleder
Ingvar Bonke KOA

ved godt jeg ikke må skrive her i bonkes navn men han er ikke medlem

Titel:
Moderator

ladathomas skrev:
T

Løbsleder
Ingvar Bonke KOA

Tror du så ikke snart det var på tide han blev det? Han har trods alt skrevet en del indlæg herinde, dog i din signatur, og det fortsætter tilsyneladende?

Det koster ikke noget, er ikke besværligt og der var ikke tvivl om forfatteren og hvem der skriver hvad. Derfor stopper du med at underskrive dig med Ingvars navn. I er begge meget velkomne, men man skal kunne se hvem der skriver hvad.

Mvh
Moderator.

Titel:
Moderator

ladathomas skrev:
Tilbageholdelse af køretøj

Løbslederen skriver i kommentar

Vedr. kontrol af dæk efter løbet, om der er 1,6 mm slidbane på dækket.
Ja vi skal kontrollere om der er mønster på dækket, vi måler ikke.

Årsagen er at vi har været ude for et dæk hvor lærredet var tydeligt, så må vi ikke lade bilen køre, det ved vi alle.

Vi ved alle at et dæk ikke slides op på en løbsaften under normale forhold, hvis der er mønster på dækket ved teknisk kontrol
inden start, så er der også ved afslutningen.

Dette må ikke være en hindring for at at komme til Køge, hvis det ved afslutningen af Racet viser sig som et problem, vil vi i klubben arrangere hjemtransport eller hjælp til hjulskift.

Løbsleder
Ingvar Bonke KOA

Så længe i kører retur på ikke-afspærret vej, så gælder færdselsloven i sin helhed. Punktum.
Så reglerne for jeres løb er egentligt EKSTREMT enkle. Bilerne skal overholde færdselsloven + afgiftsreglerne(T&S), fordi de kører på almindelig vej imellem hr og fru Jensen der har handlet i NETTO.

Men som sagt, tiderne der bliver kørt vil fint fortælle om der er tale om biler der kan køre på gaden eller ej.

Det forholdt sig meget anderledes hvis der var tale om helt lukket returvej. Så ville et krav om nummerplader være ganske til grin idet færdselsloven så var sadt aldeles ud af kraft.(nummerpladen var reduceret til et stykke overflødig vægt)

I prøver jo at lave et arrangement efter dragracing reglementet, men har en del af strækningen på offentlig tilgængelig vej. Bid mærke i at Rallyreglerne ikke kan anvendes på accelerationskonkurrence(et DASU påfund iøvrigt)

Men som tidligere nævnt er det vist spildte kræfter at forsøge at gøre forholdende reelt gennemskuelige når alle gør som det passer dem, uanset grundlov, færdselslov, bek827, etc.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

ingvar ved en pc he he
vilde jeg sku gerne se

han har en gammel kommador 64 som lige kan klare mails
så tro ikke lige han for skiftet det gamle skidt ud så han kan komme rigtig på nettet :tooth:

der for jeg også skrev det var fra ham da han ikke selv kan.
men det jo ikke forkert og lægge pressemedeleser ud som jeg går her

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

raturvejen er ikke offentlig tilgængelig vej

det som jeg skrev tidliger med netto bilerne er kun lastvogne som vi ikke kan lukke for da hovdet laget ligger for enden af raturvejen og de vil blive gejtet op af officel

men kun disse biler kan og vil blivve lukket ind
da de ikke køre på selve løbs trækningen er vi ikke nødsaget til og stoppe racet vær gang der kommer en lastbil ind

det med nr plader vil jeg give dig 100 % rat i
men som jeg har forstået det er det et nyt udtag fra dasus side der skal side plader på.
hvorfor kan jeg ikke give forklaring på
syntes selv det er lidt skod

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time