klyfax skrev:
Øhm, kan ik lige se problemet heller... Returvejen er på offenlig vej, som IKKE er lukket for offenligheden. Så er det da kun fair overfor deltagerne at man siger at dækkene skal være godkendte til normal vejkørsel.
Måske er vi bare vidne til endnu et forsøg på at piske en stemning op fra lqs's side af?
Lad os kort opsummere her:
Returvejen er på offentlig vej.
Man skriver i reglementet at DASUs reglement for dragracing skal overholdes, samt streetracing reglementet. Fint nok, men værdiløst hvis returvejen indeholder ikke-afspærret offentlig vej.
Det er sådan at biler kørende på offentlig vej skal overholde detailforskrifter for køretøjer, og ikke mindst T&S regler. Myndighederne forventer således at samtlige deltagerbiler til enhver tid under konkurrencen kan gennemføre et bilsyn.
Dette er således et løb for utunede biler, eller egentlige gadebiler.
Der kan ikke lovligt køre biler med eftermonteret trykladning(dog nogle få undtagelser), lattergas, større motor, og for nyere bilers vedkommende(biler med emissionskrav fra ny) kan der ikke køres med biler der ikke er typegodkendte i den stand de står i. Chiptunede biler kan feks ikke deltage lovligt.
Hvis returvejen var afspærret for offentlig trafik var sagen ganske anderledes idet færdselsloven så kunne sættes ud af kraft.
DÆKKENE er sådan set en mikroskopisk bagatel i dette spil......!
Lad os se hvor hurtigt der bliver kørt, så er det ganske enkelt at se hvor mange biler der faktisk overholder reglerne(ikke dem der er stillet af arrangøren, men dem der er givet i færdselsloven!!)
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!