Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 jun 2008, 22:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Hey, efter godt med race her i weekenden fandt jeg ud af min olie køler måske liiiige var lille nok, og må derfor hellere få monteret en større. Men så skulle man vel tro at olie lige pludselig ville blive for kold ved alm landevejs kørsel, og kom derfor til og tænke på om man ikke få en termostat, eller et eller andet system til og styre hvor meget olie der skal igennem køleren, så man kunne holde den på en god drift temperatur?


Mvh Jack

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2008, 10:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
jo, det kan mand.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2008, 11:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
man kan skam købe sandwitch plader med termostat. har selv en til min bil.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2008, 11:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
ellers skal du bruge en varme veksler, ved subaru impreza, og supra mk4 bruger dem, men ikke hvor man kan købe dem, men det er der helt sikker nogle andre nørder der ved:)

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2008, 11:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
møffe skrev:
man kan skam købe sandwitch plader med termostat. har selv en til min bil.

Lir:-) Ville jo være perfekt, evt et link? Og hvilken temp holder den så olien på?

Mvh JF

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2008, 15:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
https://www.burtonpower.com/prod_filter ... 04&PSet=98


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2008, 15:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=1142

den her er til subaru, men ved ikke om den passer. tror næsten alle sammen har næsten samme størrelse.

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2008, 18:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
johan o r skrev:
http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=1142

den her er til subaru, men ved ikke om den passer. tror næsten alle sammen har næsten samme størrelse.
sådan en sidder er også std på en cosworth, men begynder man at gålidt op i effekt er det måske ikke en god ide at overføre varme fra olien til vandet eller modsat, til cosworthérne kan man købe en del kølere efterhånden. bla en køler der skal sidde efter turboen. jeg har også i sinde at opgradere til en anden oliekøler, altså en luft/olie køler.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2008, 10:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
cb skrev:
https://www.burtonpower.com/prod_filter.aspx?sm=07004&PSet=98

Ser jo godt ud, men fuck der er mangel forskellige. Er det mig der er galt på den, eller alle de blå der med masser af 1/8npt gevind er uden termostat? Så vi skal ned til fx en model MOCSB1B før vi snakker termostat? Og så vælge den model mit olie filter vil spille med?

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2008, 11:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Jack-Ae86 skrev:
cb skrev:
https://www.burtonpower.com/prod_filter.aspx?sm=07004&PSet=98

Ser jo godt ud, men fuck der er mangel forskellige. Er det mig der er galt på den, eller alle de blå der med masser af 1/8npt gevind er uden termostat? Så vi skal ned til fx en model MOCSB1B før vi snakker termostat? Og så vælge den model mit olie filter vil spille med?

Næsten rigtigt men du skal ned i Mocal-Aeroquip modellerne der har T i model-betegnelsen ..

eg.
MOCTB1
MOCTB1A
MOCTB1B
MOCTB2
e.t.c..
MOC for MOCal og TB for ThermoBlock (Termo=Termostat)
Dem uden hedder
MOCSB .... MOC for MOCal og SB for Sandwich Block



Billede
MOCTB har alle termostaten siddende som den "pølse" der ligger på tværs af "bøffen" (til venstre i billedet herover)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team