Det der skete med hans game traktor var mere et uheld, den knækkede bagakslen og motoren tog rigeligt med omdrejninger...
Den nye var nok mere et udtryk for at han havde fundet nogle flere kræfter..måske lidt for mange.....
Hvad mon kom først? Akslen eller bruddet i blokken?
Hvad angår disse vilde og spektakulære havarier på methanolmotorer(tændrørsmotorer...!) så er det spørgsmålet om man ikke skal kigge en anden vej end ladetrykket for at finde årsagen.
Tændingsanlægget er (normalt) ikke særligt "godt", og en pre-ignition 90grader før vil nok kunne lave det stunt her.
Det er meget svært at forestille sig at forbrændingstrykket kan forårsage sådan et havari alene.
Henrik http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Akslen knækkede først, prøv og lyt snuden falder pludslig til jorden og den tager en masse omdrejninger, vil lige prøve og se om jeg kan finde det andet klip fra en anden vinkel hvor man kan se det ene baghjul giver efter da akslen knækker..
Jeg vil stadig mene trykket kan gøre det, det er også sket på flere diesel traktore..