Hurtigste måde og skille en motor ad...

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

Hurtigste måde og skille en motor ad...

#1 Indlæg af Andy »

Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#2 Indlæg af Wankel »

Bondeknolde er sjove...
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#3 Indlæg af K-FINN »

Syntes at de springer i luften når der IKKE kommer tyk røgsky ud af udstødning, plejer de ikke komme med kæmpe røgsky ?
Eller mig der ikke ser ordenlig efter...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#4 Indlæg af JPP »

For mig ser det ud som om den brækker sig da den lander på jorden...altså stødet fra landingen som trigger det.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#5 Indlæg af Havneren »

Tror nu nærmere det er omvendt - Dem rammer jorden umiddelbart efter den dør... Egentligt ikke så underligt.

For mig ser det ud som om den trykker motoren fra hinanden i bundkaret - Enten en eksplotion i bunden eller fra trykket i forbrændingen...

Vh Chr
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

tænker den har delt sig i højde med knasten.... blanding af uhyggelige kræfter for at åbne ventiler og rigtig meget forbrændingstryk.... der er ellers meget gods i sådan en blok. MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Hvis man kigger efter på disse motorer så er revnedannelse ikke noget ukendt fænomen :damn:

Enig i at den sikkert har bestemt sig for at knække midt igennem lejeoverfald til knasten, og derefter tager det så en skæv retning for det hele.....ogdog, jeg tror sguda....??

Kigger man nærmere på den motor disse "bonderøve"(Wankel, kan du matche dem i nogen diciplin??) har bygget, så ligner det overliggende knastaksel, dvs hjemmebygget topstykke. Isåfald har den "bare" jokket underparten af motoren nedenud, dvs alt der ikke sad fast må op ad...

Prøv at se dette billede:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Mere guf her:

http://picasaweb.google.com/PullingPowe ... 4028179394

Sådan en brudflade var meget interessant at se nærmere på....

Hvis nogen er interesseret i en billedeserie af hvorfor man skal have styrthjælm med visir på:
http://picasaweb.google.com/PullingPowe ... 5794028946


Det er næsten lidt synd for ham, fordi han har prøvet det før med en anden traktor. Same shit, new engine:
http://www.youtube.com/watch?v=DaGrwzmdQ2Y
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#9 Indlæg af Andy »

Finn T Pedersen skrev:Syntes at de springer i luften når der IKKE kommer tyk røgsky ud af udstødning, plejer de ikke komme med kæmpe røgsky ?
Eller mig der ikke ser ordenlig efter...


Methanol ryger ikke..... :grin:
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#10 Indlæg af Andy »

En ting der nok også hjælper til med og trykke motoren fra hinanden (som Henrik nævner starter brudet gerne ved knasten, som godtnok ikker sidder der mere, der ligger 2 stk i alu toppen) er jo ladetrykket, som på denne type traktor ligger tæt på 15 bar...
Senest rettet af Andy 05 jun 2008, 11:02, rettet i alt 1 gang.
Besvar