Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 06:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 jun 2008, 18:37 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Nu har jeg jo en hang til de der letforgængelige italienske biler og skal i gang med lidt pladearbejde, desværre er jeg kun nået til perlegrus version 2, nemlig en indkørsel med fliser ;-)

Så jeg kommer til at dække af med presenning og måske senere med et telt - Well, det er hvad det kan blive til, så jeg må leve med det..

Men hvad er det allerbedste jeg kan gøre for at lukke af når jeg har haft åbnet ind til metallet? Jeg har hørt nogen snakke om noget 2-komponent epoxymaling som bliver brugt til lastbiler.. Er det vejen frem?

P.S. Nej, det er ikke rustarbejde, men modifikationer ;-)

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2008, 20:02 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
John Sahl skrev:
Nu har jeg jo en hang til de der letforgængelige italienske biler og skal i gang med lidt pladearbejde, desværre er jeg kun nået til perlegrus version 2, nemlig en indkørsel med fliser ;-)

Så jeg kommer til at dække af med presenning og måske senere med et telt - Well, det er hvad det kan blive til, så jeg må leve med det..

Men hvad er det allerbedste jeg kan gøre for at lukke af når jeg har haft åbnet ind til metallet? Jeg har hørt nogen snakke om noget 2-komponent epoxymaling som bliver brugt til lastbiler.. Er det vejen frem?

P.S. Nej, det er ikke rustarbejde, men modifikationer ;-)

.




Nu ved jeg ikke hvad din bil skal bruges til, og hvor god en slut finish du vil havde/ er nødvendig. ved disse modifikationer du har gang i :) og om det muligvis skal forbi en autolarkere bag efter.

Men mit umidlbare svar ville være at for og rust beskytte det du laver ordenligt, så villse svejseprimer være mere end rigeligt fint.
( det er normalt rødbrun, men kan også forekomme i grå)

Det er rigtig man kan få epoxy grunder, det er dog ulovligt at bruge mere, men man kan godt bestille det som autolarkere afligevel :-) .
men det er noget være noget og arbejde med vis man ikke har det rigtige udstyr, og noget rigtig giftig noget. og det er langt langt fra billigt.

Så mit svar ville være Svejseprimer. vis du ikke har brug for en hel liter, så ta ned og køb en slat ved din lokale autolakerer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2008, 20:20 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
syncroGT skrev:
Nu ved jeg ikke hvad din bil skal bruges til, og hvor god en slut finish du vil havde/ er nødvendig. ved disse modifikationer du har gang i :) og om det muligvis skal forbi en autolarkere bag efter.


Det skal helt sikkert forbi en autolakerer på et senere tidspunkt, men jeg kommer nok til at gøre en hel del af forarbejdet selv, så straffen for at arbejde med noget der er lidt mere vanskeligt vil så falde på mig selv..

syncroGT skrev:
Men mit umidlbare svar ville være at for og rust beskytte det du laver ordenligt, så villse svejseprimer være mere end rigeligt fint. ( det er normalt rødbrun, men kan også forekomme i grå)


Jeg vil bare gerne finde noget der er bedre.. Jeg er for doven til at lave tingene om alt for mange gange, så vil gerne at det er så godt som muligt første gang ;-)

syncroGT skrev:
Det er rigtig man kan få epoxy grunder, det er dog ulovligt at bruge mere, men man kan godt bestille det som autolarkere afligevel :-) .
men det er noget være noget og arbejde med vis man ikke har det rigtige udstyr, og noget rigtig giftig noget. og det er langt langt fra billigt.


Jeg har fået et godt tilbud på noget, til omkring 300 pr. liter, så hvis det så godt som det forlyder, så springer jeg nok til, uanset at det er giftigt, jeg arbejder jo under åben himmel, så det hjælper _lidt_ på den del ;-)

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2008, 20:29 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
vis det skal fordi en autolarkerer, så syntes jeg snart du skulle lige forhøre dig ved ham, hvad han helst ville fortrække.
du kunne jo let komme til og betale de del $$ for at han MÅSKE skulle stå og slibe alt dit epoxy maling af.
Der er svejseprimer en del letter, da det jo er enkomponent, og kan fjernes med fortynder :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2008, 08:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
John Sahl skrev:
syncroGT skrev:
Men mit umidlbare svar ville være at for og rust beskytte det du laver ordenligt, så villse svejseprimer være mere end rigeligt fint. ( det er normalt rødbrun, men kan også forekomme i grå)


Jeg vil bare gerne finde noget der er bedre.. Jeg er for doven til at lave tingene om alt for mange gange, så vil gerne at det er så godt som muligt første gang ;-).


Nu bruges svejsegrunder på alle skadecentrer i landet. Der er 5 års garanti på arbejdet der er lavet. Det nok på gennemtæringere men alligevel. Så tror det holder ganske udemærket, specialt i samarbejde med noget sealer...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2008, 09:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
mit råd har ikke så meget med overfladen at gøre... men hvis du har plade der overlapper, så grund de flader og bagsiden med zinkspray, det er elektrisk ledende, og derfor kan man sagtens svejse i det. på den måde har du ikke 2 ubehandlede plader der sidder og rigtig kan udvikle rust :wink:

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2008, 09:21 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
klyfax skrev:
Nu bruges svejsegrunder på alle skadecentrer i landet. Der er 5 års garanti på arbejdet der er lavet. Det nok på gennemtæringere men alligevel. Så tror det holder ganske udemærket, specialt i samarbejde med noget sealer...


Jeg forstår hvad du siger, men skadecentre skal også lave en økonomisk vurdering af hvad de vil ofre, eller kunderne vil betale, og der kan det meget vel være at der ikke vælges det som var det allerbedste, selv om forskellen i pris måske endda var marginal..

Så forstå mig ret, jeg søger info om hvad der ville være det bedste, selvfølgelig indenfor det opnåelige ;-)

Når jeg kender de forskellige midler der findes, så kan jeg jo så vurdere om jeg vil ofre det der skal til for den optimale beskyttelse, ikk?

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2008, 10:27 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Inden der kommer for godt gang i debatten må jeg jo hellere huske at afsløre, at jeg vil prøve at bruge karrosseritin for at få et godt resultat.

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2008, 21:06 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
John Sahl skrev:
Inden der kommer for godt gang i debatten må jeg jo hellere huske at afsløre, at jeg vil prøve at bruge karrosseritin for at få et godt resultat.

.



Karosseritin...! det er den helt rigtige vej frem, vis det er noget som skal holde....!
normalt polyester spartel, vil arbejde i lang tid efter, og synker sammen gør det også.
et andet problem er at din bil, og polyester spartlen, ikke udvider sig ens i varme/kulde, derfor vil store reparationer med normlat spartel kunne revne vis man er meget uheldig.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team