Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 12:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

luske skrev:
Yugo Turbo skrev:
Jet er min ven :mrgreen:

og ejet af shell :tooth:

MVH Luske

nu er Jet jo et Conoco Philips selskab, og det er vidst Amerikansk, og jeg kan ikke finde nogen steder at Shell har aktiemajoriteten i Conoco Philips.

men uanset hvad, så er benzinen for dyr.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Martin Mikkelsen skrev:
luske skrev:
Yugo Turbo skrev:
Jet er min ven :mrgreen:

og ejet af shell :tooth:

MVH Luske

nu er Jet jo et Conoco Philips selskab, og det er vidst Amerikansk, og jeg kan ikke finde nogen steder at Shell har aktiemajoriteten i Conoco Philips.

men uanset hvad, så er benzinen for dyr.

det er bare hvad jeg har hørt fra en oliechauffør , noget med de henter 92/95 fra samme tank med et stort shell-logo på

MVH Luske

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg har ingen specifikke tal til at bakke min kommende udtalesle op, men:

Jeg tror altså ikke at benzinen er så meget dyrere nu end den var for 10 år siden.
Vi har flere penge mellem hænderne nu end vi havde dengang, ja det sutter røv at betale så meget for benzin og diesel, men når alt kommer til alt så tror jeg ikke at benzin udgifterne er ret mange procent mere af budgettet end i de gode gamle dage.

INFLATION :mrgreen:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
prøv at lave det regnestykke med en overførselsindkomst... helt sikkert at mange har fået mer mellem hænderne, og de fleste herinde har sandsynligvis en baggrund der har fået det (regner ikke med at der er mange lærere og sygeplejesker herinde) men det hele er bare blevet endnu mere skævt fordelt... og så lige sætte de sindsyge huspriser med ind i ligningen, så er det sq ikke nemt at få det til at løbe rundt som førstegangskøber...

ikke ment som et ønske om komunisme, men lige gøre opmærksom på at det ikke er alle der har så meget mere at gøre godt med...

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
mon ikke en del af pinen her i dk er pga mange har købt huse i mill klassen og efterfølgende skal den dobbelte carport fyldes med 2nye biler(en mellemklasse stc 2-400k og en mere økonomisk bil,enten lille pug 206 model eller større C-max på gule plader igen 200k) sammen med det skal der være plads til at der kan stå en pc i hvert rum, og min 26" fladskærm i alle soverum og en 40" i stuen sammen med det store af de billige sorrund systemer fra bilka. der skal være plads til min 2kæledyr og 3børn og 2-4 ture til udlandet hvert år. husstandsindkomsten før skat er vel en 600-800k

det folk ikke fatter er at den forbrugsfest der var for et par år siden er ovre pga madvare,benzin og de sjove flexlån strammer lidt i budgette. og så er det pga alle de ting man SKAL have for at leve der er skyldneren..

fantastisk som det hele er skruget sammen. det er ikke benzinen eller maden der ødelækker økonomien. det er samregl de der goder som man bare "skal ha" som efterhånden koster lidt mere. 5fladskærme og alt andet er ikke gratis. og en gennemsnits rejse for en familie på 4 koster vel en 15-20k over en uge. men folk må vel vælge, skal der mad på bordet eller vil man sulte 48uger om året for at være 4uger væk.

og vi er slet ikke inde på jul endnu hvor gaver bare er blevet større og større. som sådan er legetøj ikke blevet meget dyere. (hvad jeg kan huske) men der er bare blevet mere under træet.

man skal huske at sende skylden der her hvor den skal være. imens tanker jeg min lille fiesta potte der går 20-25km/l og griner. så kan sierraen stå og blive beskidt imens. men så tager den da ikke sin portion af de 8km/l tildagligt. fantastisk hvad sådan en lille 1,6tdci motor kan gøre.

Titel:
Mester Medlem

se der har du efter min mening fat i noget af kernen i div menneskers pengeproblemer! MVH søren uden fladskærm....

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Jeg behøver endda kun een enkelt sort Sierra, og så er jeg i massive penge problemer...

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg har en uno og intet fladskærms tv og jeg er også massivt bagud med penge... sådan har mit liv dog altid været... :mrgreen:

Titel:
Mester Medlem

Er squ ligeglad med hvad benzin koster, tanker aldrig for mere end 200 kr aligevel.. :tooth:

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Så er det jo godt man kan cykle på arbejde :up:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time