Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 08:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Hvordan har i lavet en mellem plade mellem motor og gearkasse hvordan har i ramt center både ved motor og gearkasse
Mvh lars

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvad er formålet med denne plade? svinghjuls afskærmning?

hvilket køretøj er der snak om?

Titel:
Moderator

Mon ikke formålet er at sætte en anden gearkasse på motoren end den egentlig var beregnet til... :idea:

Lars;
Det er sådanset bare et spørgsmål om at måle hullerne nøjagtigt op, ifht center. Så får du en tegning på motor og en på gearkasse(koblingshus?) og lægger centrene ovenpå hinanden og så har du din plade.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Mester Medlem

Lars PH skrev:
Hvordan har i lavet en mellem plade mellem motor og gearkasse hvordan har i ramt center både ved motor og gearkasse
Mvh lars

Jeg lavede en til egons gorilla, der lagde jeg bare koblingshus ovenpå, og mærkede huller op..

Titel:
Mester Medlem

formålet er at smide en 5 cyl diesel i min polo fra en audi det er den samme motor som sidder i golf 1,6 diesel bare med en extra cylinder og .hvis nogen mener det er spild af tid ja det er det men det er bare for at gøre det.
Efter jeg ikke kunne falde i søvn i nat blev jeg enig med mig selv om at jeg drejer et hul i et emne som passer stram om akslen i gear kassen og så kan spenders på krumtappen så det er centerest så ligge motor og gear kasse op mod hinanden med en plade i mellem og så bare bore hullerene

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Akslen på gearkassen er ikke optimal at bruge da den normalt kan give sig vertikalt.
En maskinbearbejdet overflade omkring akslen er bedre.
Føringsrøret til udrykker lejet, er nærliggende.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem

ja har ikke helt fundet ud af hvordan endnu men det skal være så tæt på 100 som muligt skal også havde lavet svinghjulet om også da jeg skal havde polo svinghjulet på. diesel krumtappen. Det næste bliver at jeg skal havde fundet ud af hva man kan gøre ved en diesel forkammer motor så den kan lave en hurtiger forbrænding.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kalundborg
nu ved jeg ikke hvilken polo der er tale om, men kan der overhovedet være en 5 cyl motor der?

jeg ved at der kan være en vr6 i en golf 2, men jeg tror sq ikke der kan være en 5 cyl motor der, uden du skal til at lave vanger mv om, eller rykke motoren sidelæns..

Titel:
Mester Medlem

ja det er i en gammel polo så der er ikke meget plads det er der ikke og du har ret der skal gøres noget mangler ca at finde 3 cm endnu så er der plads men den skal nok komme i nu skal jeg først havde sat motor og gearkasse sammen også må jeg finde den plads. men det havde været bedre at finde en motor fra en 4 cyl. Men nu fik jeg en motor som er ny honet nye stempel ringe og lejer og alle pakninger det skal bare samles

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time