Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 maj 2008, 19:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
Hej drenge

jeg er igang med at hjælpe en kammerat med et lille projekt..
det er en 2.0 ABF motor fra en golf 3, lagt i en golf 2 med et KR (altså 16v) topstykke på.. der er monteret et indsprøjtningsanlæg fra en PF motor (8v gti med 107hk) og dysser fra samme motor..

sagen er det at der selvfølgelig skal noget programmer boks på, men indtil økonomien lige kommer oven på igen, får den lov at kører med den gamle motorstyring.

han har bestilt en LC-1 med XD-16 ur, som vi håber dukker op i næste uge..

dysserne er bosch 0 280 150 903, som ifølge en pdf jeg har liggende skulle flowe 197cc/min ved std trykket som jeg mener er 43.5 PSI.
de sidder i et fuelrail fra en AGU 1.8T motor som har en indbygget regulator på 4bar (58psi)

hvis jeg kigger i den PDF oversigt jeg har liggende (den hedder injectors.pdf og er lavet af Copyright TDC Engineering and Marcel Chichak, mener jeg har funde linket herinde en gang) skulle det række til 39hk per stk..

motoren burde i nuværende konfiguration være i stand til at yde omkring 160 hk give or take a bit.. dvs de burde kunne gå an.. hvis jeg laver en beregning på megamanualen http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm skulle de ved 58 psi flowe ~ 227 cc/min, og kigger jeg i oversigten på samme side skulle det kunne række til lige under 150hk

mit spørgsmål er så, hvad skal man stole på? hvor mange heste kan de dysser være med op til?

motoren skal til vinter have portet toppen, nogle skarpere knaster, en MS og muligvis spjældhuse, og skulle gerne lægge i omegnen af 200hk, gerne mere efter den operation.. hvor store dysser skal man så op i?
regulatoren på fuelrailet er til at skifte ud med en justerbar, men økonomien er ikke lige til det pt.. (http://www.bahnbrenner.com/ har dem til plug'n'play montering)

håber der sidder nogen der kan komme med lidt input

yderligere specifikationer på motoren kan ses her http://www.golf2.dk/forum.php?action=in ... _id=278595
og hvis nogen er interesseret i bilen kan den ses her http://www.golf2.dk/forum.php?action=in ... _id=292309


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 maj 2008, 21:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg kørte på de dyser på en hjemmemodificeret PL'er (129 hk) med.... 3,5 bar tror jeg det var.
Her løb de tør i dutycycle (905%) 500-700 rpm fra min nye redline (standard yder den max ved lidt under 6000 rpm svjh, jeg snurrede med standard PL-knaster - meget milde - knap 7000).
Den har nok ydet måske 140 hk der vil jeg tro.

Det kommer lidt an på hvilken blanding man køre med osv. - men jeg løb tør ved omkring 140 hk og en relativt fed blanding (12,2-3-stykker:1 svjh).
Realistisk er der ikke til mere end 150 hk - det er ret sikkert.

Jeg har dyser i fra en 306 GTI nu - de har også et mere korrekt sprøjtemønster, idet de er lavet til 16V-motorer (eller ret beset: motorer med 4 ventiler pr. cylinder, og monteret helt nede i porten). De sprøjter simpelthen ud i et V-mønster og rammer dermed ned i de to kanaler.

Erfaringsmæssigt skulle de række til omkring et par hundrede heste - måske 210 hk - ved 3 bar (svjv).
Så med en 4-bar regulator, eller en justerbar der køres op til 4 bare, så skulle alt være godt.

Dyserne er højohms, så de er nemme at drive med MS.
Jeg kan desværre ikke huske ratingen præcist - men jeg tror.... tror... at det er ca. 260 ccm/min ved 3 bar.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 maj 2008, 21:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
der er kommet nogen dysser i fra en AGU motor, 1.8T, hvor meget det giver er vi lidt usikre på, men de gir ihvertfald noget mere end PF dysserne.. de er på 9 ohm, så der er blevet sat nogen 8 ohm effektmodstande i serie med hver enkelt dysse, så den lander på cirka 17 ohm, std er 16 så det skulle ikke give nogen problemer!

der er et AEM WB kit på vej så vi har lidt styr på blandingen indtil der skal MS på den, jeg regner med det bliver inden for den næste måneds tid eller 2..
Den MS jeg har liggende der skal på, er med coil pickup (efter hvad der står på den, det er en der hedder christian baes der har lavet den) Er der ikke noget med at henrik GM har lavet et udvidelses kort til at lodde på ekstra udgangene på printet så man har et stik til tændingsudgange, selv kan vælge mellem hall og induktiv giver mv? printet er et bowling&grippo vers. 2.2

ABF motoren er jo monteret med et 60-2 hjul og induktiv giver normalt, så det kunne jo være rart at bruge dette, frem for et hall giver signal.. så er det jo muligt at konvertere til DIS tændingen relativt nemt senere..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team