Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 maj 2008, 19:54 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Hejsa,

Uheldigvis må jeg vist indstille mig på, at hive hele motoren fra hinanden.

Dette med mindre, nogen kan komme med gode tips til, hvordan jeg lokaliserer en lækage fra kølevand til cylindre, og i tilfælde af ladetryk desværre også den anden vej = Overtryk i kølevandet.

Lige for en god ordens skyld, så er det ikke toppakningen, med mindre denne er gået med mindre denne er gået på ca. 1 km's kørsel og det tvivler jeg nu på.

Her inden jeg begynder, at hive alt fra hinanden, er der så nogen der kan komme med en mindre slagplan for hvordan de ville gribe sagen an?

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 20:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvor gamle er dine top bolte???

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 20:13 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Morten VJ skrev:
Hvor gamle er dine top bolte???


De er nye, jeg skiftede dem ved montering af ny toppakning. På grund af tidsmangel tog jeg chancen, og fik ikke planslebet og trykprøvet toppen inden montering af ny toppakning. Nøjedes med at måle den efter for skævhed og en visuel kontrol for revner, så det er absolut muligt at det er toppen der er gået, så den kommer uanset hvad forbi et firma der kan trykprøve, inden genmontering.

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 20:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
har du fået trykprøvet din top sidst du skiftede pakningen ??
og hvilken motor snakker vi egentlig om ??
EDIT: arrrgh for langsom
MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 20:18 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
luske skrev:
og hvilken motor snakker vi egentlig om ??


Uno Turbo 1,4 8V Turbo: http://www.autohenter.dk/newengine.htm

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 20:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
husker jeg helt galt når jeg mener at fiat 1.4 har det med at revne topstykker hvis de bliver kørt varme ?? hvorfor blev der skiftet pakning sidst ??

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 20:55 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Det startede med, at den efter al sandsynlighed smed tryk over i kølersystemet og derved sprang en kølerslange = Alt vand forsvandt i en sky bag bilen.

Det viste sig så at der løb vand i cylinder 1+2 og jeg hev toppen af og skiftede der efter toppakningen, som rent faktisk var gået til.

Der efter laver den indenfor den ene kilometer samme stunt igen, men jeg har desværre ikke været hjemme til at lave nogen check på bilen endnu, så derfor spørger jeg lige først, inden jeg gør mere ved det.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 21:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
hmm lugter lidt af revnet topstykke desværre , så få det prøvet i en fart

MVH Luske


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team