Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 apr 2025, 02:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 apr 2008, 21:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Først starter man med at tage 1 stk. Audi S2, med en potentielt potent motor, og bruge et par timer på at indkøre bilen til ca 400-500hk ude på motorvejen.

Når man så har fået den til at køre rigtig godt, tester man om den så også kan komme ud af hullerne... Det ser således ud: link (Højreklik gem som)

Når man så har gjort det et par gange, prøver man lige igen, men med lidt mindre koblings-filen... Det resulterer således:



Billede

Billede

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2008, 22:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
:shock: :shock: :shock: Er du gal den også siger svin! Fin film hehe.... Men surt mht bagtøj, skal også love for du har ødelagt det ordenligt!

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2008, 22:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
Jack-Ae86 skrev:
:shock: :shock: :shock: Er du gal den også siger svin! Fin film hehe.... Men surt mht bagtøj, skal også love for du har ødelagt det ordenligt!

X2

det må da have givet nogle seriøse mislyde :shock: det er da godtnok knust
men surt (dyrt?) show

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2008, 09:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Well done - two thumbs up :D

Køb spær :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2008, 10:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Wankel skrev:
Well done - two thumbs up :D

Køb spær :)


Der sidder en eller anden vakkumstyret spærre-anordning på bagtøjet på sådan en S2, i starten på videoen er spærre-anordningen koblet til, da det sagde bang var spærret ikke slået til. Jeg tror dog ikke det var det der gjorde forskellen.. men det er svært at sige.

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2008, 13:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
efterz skrev:
Wankel skrev:
Well done - two thumbs up :D

Køb spær :)


Der sidder en eller anden vakkumstyret spærre-anordning på bagtøjet på sådan en S2, i starten på videoen er spærre-anordningen koblet til, da det sagde bang var spærret ikke slået til. Jeg tror dog ikke det var det der gjorde forskellen.. men det er svært at sige.


Det bør du kunne se på delene.

Vask hele skidtet med metalcleaner,bremserens, eller lign, og saml puslespillet. Kan ikke forestille mig en indsats ikke vil kunne afklare hvad der gik først....

Jeg ville være meget mistænksom mht det spær, medmindre der er åbenlyse materiale fejl, eller udmattelsesskader i stumperne.

Alternativt kan i jo sætte en ny på og prøve igen, med og uden spær.... :coffee:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2008, 16:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
HenrikGM skrev:
Vask hele skidtet med metalcleaner,bremserens, eller lign, og saml puslespillet. Kan ikke forestille mig en indsats ikke vil kunne afklare hvad der gik først....


Du er velkommen til at komme og få beskidte fingre :)

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2008, 20:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
hvad burde det egentlig kunne holde til af effekt og NM , ikke at det har ret meget med sagen at gøre da det er blevet brugt hårdt :rock: og det kan som regel tage livet af det meste

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2008, 07:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
luske skrev:
hvad burde det egentlig kunne holde til af effekt og NM , ikke at det har ret meget med sagen at gøre da det er blevet brugt hårdt :rock: og det kan som regel tage livet af det meste

MVH Luske


Dæleme svært at sige.

Hvis det ikke var for de vilde stødbelastninger(sintermetalkobling, mange rpm, smidt kobling,etc) så kan det mere end rigeligt holde til den effekt du kan få ud af motoren.

Det er meget sjældent at en motor kan trække delene fra hinanden på ren overarm(moment). Der er altid kæmpe store choklaster indblandet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2008, 17:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
HenrikGM skrev:
luske skrev:
hvad burde det egentlig kunne holde til af effekt og NM , ikke at det har ret meget med sagen at gøre da det er blevet brugt hårdt :rock: og det kan som regel tage livet af det meste

MVH Luske


Dæleme svært at sige.

Hvis det ikke var for de vilde stødbelastninger(sintermetalkobling, mange rpm, smidt kobling,etc) så kan det mere end rigeligt holde til den effekt du kan få ud af motoren.

Det er meget sjældent at en motor kan trække delene fra hinanden på ren overarm(moment). Der er altid kæmpe store choklaster indblandet.


ja choklaster , det er som regel der det går lortformet men der er af og til nogle dele der giver op overfor rent moment , har hørt om flere vw dsg gearkasser der har kastet ud pga for meget moment

MVH Luske


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team