Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 11:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

den liste er meget kort. indeholder kun nogen få håndvåben og lidt gamle/nye millitær kalibre. hvis vi taler om noget lidt mere specielt eller vildt med andre ord..... er udgangshastigheder på op til 1400m per sekund ikke umuligt! MVH søren
PS HENRIK ligner ikke den omtalte, men hvem ved? måske der bor en tyk/tørstig mand inden i ham??

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
... PS HENRIK ligner ikke den omtalte, men hvem ved? måske der bor en tyk/tørstig mand inden i ham??

Det var ikke så meget udseende ... mere den måde der drives jagt med automatvåben hvor de går og skyder efter alt hvad der bevæger sig..

og så det at den liste, selvom den er kort, kun havde en M16 med en projektil-udgangshastighed på over de omtalte 880m/s

Der fik mig til at visualisere Henrik rendende rundt og jage markmus med et automatvåben :grin:

Titel:
Moderator

ae86 skrev:
lqs skrev:
... PS HENRIK ligner ikke den omtalte, men hvem ved? måske der bor en tyk/tørstig mand inden i ham??

Det var ikke så meget udseende ... mere den måde der drives jagt med automatvåben hvor de går og skyder efter alt hvad der bevæger sig..

og så det at den liste, selvom den er kort, kun havde en M16 med en projektil-udgangshastighed på over de omtalte 880m/s

Der fik mig til at visualisere Henrik rendende rundt og jage markmus med et automatvåben :grin:

std. 6,5x55 ammunition til bla banebrug i skytteforeninger ligger mellem 800 og 970m/sek.

Laver iøvrigt gennemskud på 10mm jernplade på 100m afstand :lusket:

Kunne være fedt med en automatisk riffel, men sådan en kunne jeg ikke finde(eller få tilladelse til!), og i lære = ingen penge, så jeg købte en gammel baneriffel og lavede den om til jagtbrug(DIY igen). Skyder hul i hul på 100m, så rammer lortet ikke er det fejl40.... :damn:

Forsøgte engang at lave et automatvåben selv, men det var før jeg begyndte at tænke mig om. På mange måder et halvfarligt projekt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
ae86 skrev:
lqs skrev:

std. 6,5x55 ammunition til bla banebrug i skytteforeninger ligger mellem 800 og 970m/sek.

Laver iøvrigt gennemskud på 10mm jernplade på 100m afstand :lusket:

Kunne være fedt med en automatisk riffel, men sådan en kunne jeg ikke finde(eller få tilladelse til!), og i lære = ingen penge, så jeg købte en gammel baneriffel og lavede den om til jagtbrug(DIY igen). Skyder hul i hul på 100m, så rammer lortet ikke er det fejl40.... :damn:

Forsøgte engang at lave et automatvåben selv, men det var før jeg begyndte at tænke mig om. På mange måder et halvfarligt projekt.

Af en eller anden grund så kommer intet af ovenstående bag på mig ..
Du er, og vil altid være, Powerforums svar på Flemming Leth :gnaek:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Koldpresset LinOlie er hemmeligheden :mrgreen:

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
Ferrari Killer skrev:

Jeg ved hvad jeg har oplevet, set og erfaret - længere er den ikke!

Ja på film, men det skal man ikke altid tage til sig :wink:

Som gammel TMG skytte kan jeg afkræfte den "myte"

Men jeg sagde da også til de andre der skød med de små børne rifler, at jeg ikke behøvede, at ramme så præcis som dem fordi jeg rykkede arme og ben af alligevel.. Noget skulle man prale med når man havde sådan en gøb på taget af sin 8x8 8)

Senior Medlem
Brugeravatar

Ole.. skrev:
Ferrari Killer skrev:

Jeg ved hvad jeg har oplevet, set og erfaret - længere er den ikke!

Ja på film, men det skal man ikke altid tage til sig :wink:

Som gammel TMG skytte kan jeg afkræfte den "myte"

Men jeg sagde da også til de andre der skød med de små børne rifler, at jeg ikke behøvede, at ramme så præcis som dem fordi jeg rykkede arme og ben af alligevel.. Noget skulle man prale med når man havde sådan en gøb på taget af sin 8x8 8)

Tja - hvem har ikke været TMG skytte under sin værnertid, men..!!! Hvor mange har afprøvet dem i skarpe situationer?

Det er der nok ikke mange af jer der kan "prale" med... Men det kan jeg til gengæld!

Derudover spurgte jeg faktisk er højtstående Obertsløjtnant fra Forsvarets Sanitets Tjeneste (dem med de røde kors) om rygtet egentlig havde noget på sig.

Og han svarede, at de netop nyelige erfaringer fra Irak og Afghanistan, bekræftede at det rent faktisk har noget på sig. Underkalibrerede 12,7 mm projektiler river arme af ved forbiskud!

Det havde man rent faktisk statistik på!! :shock:

Såeh - endnu en gang - så er skrønen god nok venner! :D

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem

underkalibrerede 12.7 projektiler? prøv lige at sætte et link/billede ind af sådan et! gerne med forklaring på til hvad og hvor disse bruges.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
lqs skrev:
underkalibrerede 12.7 projektiler? prøv lige at sætte et link/billede ind af sådan et! gerne med forklaring på til hvad og hvor disse bruges.
MVH søren

Slap ammunition... kender du ikke dem?

Rygtet ville osse vide at et sådanne projektil kan skyde igennem to murstens huse!

og er dræbende ud på næsten fem kilometer...

http://fas.org/man/dod-101/sys/land/slap.htm

Billede

Titel:
Moderator

Ja, lad os lige høre lidt mere om disse armafrivende projektiler.

Nogen der har noget der er mere håndgribeligt end rygter?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time