Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 00:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 apr 2008, 19:12 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Nogle der ved hvor man kan finde manualer til den nyeste model MS?

Når kigger rundt på nettet, kan jeg kun finde oplysninger til MS 1 og 2.

Jeg har et regneark fra Henrik, men kunne godt bruge noget yderligere information, så derfor tænkte at nogle af jer muligvis lå inde med noget?

Mvh Jakob


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2008, 19:18 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Blob skrev:
Nogle der ved hvor man kan finde manualer til den nyeste model MS?

Når kigger rundt på nettet, kan jeg kun finde oplysninger til MS 1 og 2.

Jeg har et regneark fra Henrik, men kunne godt bruge noget yderligere information, så derfor tænkte at nogle af jer muligvis lå inde med noget?

Mvh Jakob


Generelt, eller på et specifikt problem?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2008, 20:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Ja både og.

Jeg kunne godt tænke mig at få noget mere viden generelt, og har været igang med at læse noget om de ældre systemer, men de har jo ændret sig lidt med tiden. Fra relæboards osv..

Jeg står pt. og kan ikke finde ud af hvilke ben jeg skal tage signalet til det dobbelte tændingsmodul.
Skal det være A og B eller A og C?

Da dette jo er mit første MS nogensinde, har jeg utrolig meget at lære, og derfor kommer der mange "dummee" spørgsmål.

Mvh Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2008, 21:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Blob skrev:
Ja både og.

Jeg kunne godt tænke mig at få noget mere viden generelt, og har været igang med at læse noget om de ældre systemer, men de har jo ændret sig lidt med tiden. Fra relæboards osv..

Jeg står pt. og kan ikke finde ud af hvilke ben jeg skal tage signalet til det dobbelte tændingsmodul.
Skal det være A og B eller A og C?

Da dette jo er mit første MS nogensinde, har jeg utrolig meget at lære, og derfor kommer der mange "dummee" spørgsmål.

Mvh Jakob


hvor mange cylindre?

4cyl wasted spark feks er sparkA og B.

6cyl COP via camsensor er Spark A,B,C,D,E,F naturligvist i sekvensen jvnfør dine triggerpunkter på wheeldecoderen.

Hvilken motor, tænding, software, etc,etc har du?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2008, 22:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
"dummee" spørgsmål

Dem findes der ingen af, kun dumme svar :-)

Som Henrik skriver, så må du komme med lidt mere info.

Jeg arbejder selv pt på en 4 cylinders COP, og jeg har døjet af h. til med at få det til at virke som COP. Den kører fint som wasted spark.
Jeg har hele tiden gået ud fra min tændings rækkefølge på outputs'ne var A B C D, men jeg har lige købt mig det helt nye jimstim, fordælen den er pengene værd. Med den opdagede jeg faktisk at det kom i omvendt rækkefølge altså D C B A. Hvorfor den gør det, det ved jeg ikke.
Det korte og det lange er, det er dæleme et godt køb sådan en jimstim.

PS. Jeg skal have afprøvet min nye opdagelse imorgen om det virker.
Her er et video klip hvor man kan se mine outputs arbejder med jimstim. MS1

http://www.youtube.com/watch?v=1ED5Y-iFzSM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2008, 06:32 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Henrik: Det er den Boks, tændingsmodul og spole som jeg købte af dig.

Det er et dobbelt tændingsmodul samt en dobbeltspole.
Så ja det er til wasted spark.
Okay så monterer jeg det til A og B.

Det skal monteres på en t1 boxer-motor. (bobbel-motor)

Hvad er COP egentlig?

Min computer kunne ikke vise youtube filer, da min flashplayer var for gammel. Jeg arbejder lige på at få det opgraderet. Jeg er spændt på at se hvad dette Jimstim er.

Mvh Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2008, 07:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Kaas skrev:
"dummee" spørgsmål

Dem findes der ingen af, kun dumme svar :-)

Som Henrik skriver, så må du komme med lidt mere info.

Jeg arbejder selv pt på en 4 cylinders COP, og jeg har døjet af h. til med at få det til at virke som COP. Den kører fint som wasted spark.
Jeg har hele tiden gået ud fra min tændings rækkefølge på outputs'ne var A B C D, men jeg har lige købt mig det helt nye jimstim, fordælen den er pengene værd. Med den opdagede jeg faktisk at det kom i omvendt rækkefølge altså D C B A. Hvorfor den gør det, det ved jeg ikke.
Det korte og det lange er, det er dæleme et godt køb sådan en jimstim.

PS. Jeg skal have afprøvet min nye opdagelse imorgen om det virker.
Her er et video klip hvor man kan se mine outputs arbejder med jimstim. MS1

http://www.youtube.com/watch?v=1ED5Y-iFzSM


Er der ikke noget om at trigger pos A ligger før hullet på din opsætning ?
Det kunne måske være forklaringen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2008, 09:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Jo det kan du da faktisk måske godt have ret i. Min trig a er ved tand 24 og b er ved 6 og c ved 60 og d ved 42

Tand 60 og 42 c + d er pga jeg har 2nd trigger enable. Det er jo ellers et 36-1 hjul jeg har.

Dette er en jimstim http://www.diyautotune.com/catalog/jims ... p-174.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2008, 09:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Blob skrev:
Hvad er COP egentlig?

Google is your friend

COP+Ignition -> Google

Ellers prøv at lave en søgning herinde...

COP = Coil On Plug
Dvs tændspolen sidder oven på tændrøret ... 4cyl = 4 spoler

CNP kan også have 4 spoler til 4 cyl .. men her er det Coil Near Plug

Og der er mange flere forkortelser der har noget med Tændingssystemet

Dis, Ion, Msd (Multi Spark Discharge),Cdi e.t.c...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2008, 18:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Okay så blev jeg klogere på disse forkortelser.

Men for at vende tilbage til mit oprindelige spørgsmål, så vil jeg meget gerne høre, hvis der er nogle som har en manuel til de nye MS.

Jakob


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team