Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 12:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

steendp skrev:
Ferrari Killer skrev:
steendp skrev:
Ferrari Killer skrev:
Alene lufttrykket fra et projektil, hvis det går tæt forbi en person, kan rive lemmer af... :shock:

Det er en røver... Men det lyder godt nede på kroen ;).

Aha!

Hvad bygger du så det på?

Hvis jeg nu hvisker ind i øret på dig, at den er god nok..... Bygger på erfaring!

Erfaring? Har du skudt armen af folk uden at ramme? :)

Jeg så det i tv - noget siger mig at det ikke var mythbusters, men der var noget i den stil. 2 minutters google giver dette link som bekræfter. http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... &view=next

Ha! Sådan en gang weekendskrigere som kun har mod på at dræbe dyr, kan jeg sgu ikke tage seriøse, også selvom det lyder meget fint og flot og teknisk alt det de skriver.

Uanset hvad du mener, behøves jeg sådan set ikke at overbevise dig. Det er jo ligegyldigt!

Jeg ved hvad jeg har oplevet, set og erfaret - længere er den ikke!

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem

OK. Det var jo heller ikke for at gøre dig sur at jeg fortalte sandheden :tooth: .

Moderator

Ferrari Killer skrev:
steendp skrev:
Ferrari Killer skrev:
Alene lufttrykket fra et projektil, hvis det går tæt forbi en person, kan rive lemmer af... :shock:

Aha!

Hvis jeg nu hvisker ind i øret på dig, at den er god nok..... Bygger på erfaring!

Hey! Det lyder sgu sikkert også godt nede på kroen.. :gnaek:

Hvilken kro er det vi snakker om? :!:

En jagtriffel med en 9grams kugle, 880m/sek på klods hold, forbiskud på en markmus (totalvægt vel 50gram) med mindre end 1cm. Ingen skade på musen.

:wink: Tror du skal bygge noget mere.... :gnaek:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Mester Medlem
Brugeravatar

Ferrari Killer skrev:
steendp skrev:
Ferrari Killer skrev:
steendp skrev:
Ferrari Killer skrev:

Aha!

Erfaring? Har du skudt armen af folk uden at ramme? :)

Jeg så det i tv - noget siger mig at det ikke var mythbusters, men der var noget i den stil. 2 minutters google giver dette link som bekræfter. http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... &view=next

Ha! Sådan en gang weekendskrigere som kun har mod på at dræbe dyr, kan jeg sgu ikke tage seriøse, også selvom det lyder meget fint og flot og teknisk alt det de skriver.

Uanset hvad du mener, behøves jeg sådan set ikke at overbevise dig. Det er jo ligegyldigt!

Jeg ved hvad jeg har oplevet, set og erfaret - længere er den ikke!

Uden at kunne fortælle dig hvad der er op og ned på en M16 eller en AK47 eller hvad de nu hedder .. så lugter det her meget af BS ... men fortæl endeligt hvad det er du har oplevet, det vil ikke være første gang jeg er hoppet på en god røverhistorie ... sidste gang var Julemanden, men det er efterhånden mange dage siden ..

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i det mørke
HenrikGM skrev:

Næ, du, hr. jæger, det er mere noget i denne retning du har brug for:
http://www.youtube.com/watch?v=GWhtne2k5HE

Kaliberen passer også bedre hvis du skal på bjørnejagt engang...

Eller eftermonteret xenon-lygter :grr:

:reading: ..ellers et spændende køretøj, må man sige :D

Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
...En jagtriffel med en 9grams kugle, 880m/sek på klods hold, forbiskud på en markmus (totalvægt vel 50gram) med mindre end 1cm. Ingen skade på musen. ...

Henrik ... du kommer vel ikke her og fortæller os at du har forsøgt at skyde en Markmus med en Jagtriffel ... kender du det ordsprog der hedder .. "at skyde gråspurve med kanoner" ??

Du lugter lidt af bondeknold hvis det er hvad du kan finde på at gå og spilde tiden med... hvad med at bruge den lidt mere konstruktivt på at få bygget noget seriøst giftig bil ??

Desuden så tror jeg ikke en Markmus vejer så meget og desuden så er hastigheden på en riffelkugle fra en jagtriffel vel noget mere end 880m/s .. det lyder som om det er projektilhastigheden fra en pistol

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Åhh I er sååå MACHO, drenge :mrgreen:

Billede

Moderator

ae86 skrev:
HenrikGM skrev:
...En jagtriffel med en 9grams kugle, 880m/sek på klods hold, forbiskud på en markmus (totalvægt vel 50gram) med mindre end 1cm. Ingen skade på musen. ...

Henrik ... du kommer vel ikke her og fortæller os at du har forsøgt at skyde en Markmus med en Jagtriffel ... kender du det ordsprog der hedder .. "at skyde gråspurve med kanoner" ??

Du lugter lidt af bondeknold hvis det er hvad du kan finde på at gå og spilde tiden med... hvad med at bruge den lidt mere konstruktivt på at få bygget noget seriøst giftig bil ??

Desuden så tror jeg ikke en Markmus vejer så meget og desuden så er hastigheden på en riffelkugle fra en jagtriffel vel noget mere end 880m/s .. det lyder som om det er projektilhastigheden fra en pistol

Nånånå, jeg har jo også været yngre..

Og jagtriflen var jo noget federe at skyde mus med end luftgeværet...Bue og pil var noget upræcist lort, og alt for besværligt at bruge kanonslag.

Kender godt ordsproget, og jeg vil tro en kanon nemt kan skyde en gråspurv, hvis du eller kan tracke den hurtigt nok.... :reading:

Nu har jeg så slået vægten op på den forbandede mus, og vægten er 40-50gram, så lad os bare sige 45gram hvis det er afgørende....?

Kender du en pistol med en mundingshastighed på 880m/sek? Det er alligevel en ret seriøs pistol hvis mundingshastigheden tangerer 880m/sek!
(hint: mundingshastigheden var 880m/sek, og det er på ingen måde usædvanligt for rifler. Tror jeg var 16 da jeg målte det første gang med noget lånt chronografgrej af en art(glemt navnet))

Det sker af og til at jeg laver noget seriøst, skulle du være meget i tvivl ;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Mester Medlem

ae86 skrev:
HenrikGM skrev:

den der med at musen ingen skade tog... tal med dyrenes beskyttelse om det... ret sikker på den i det mindste har fået HØRE/ØRESKADER! ang det der med udgangshastighed, der er forskel på fod og meter per sekund! MVH søren der også har været yngre.. bla i går.

Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:

Nånånå, jeg har jo også været yngre..

Og jagtriflen var jo noget federe at skyde mus med end luftgeværet...Bue og pil var noget upræcist lort, og alt for besværligt at bruge kanonslag.

Kender godt ordsproget, og jeg vil tro en kanon nemt kan skyde en gråspurv, hvis du eller kan tracke den hurtigt nok.... :reading:

Nu har jeg så slået vægten op på den forbandede mus, og vægten er 40-50gram, så lad os bare sige 45gram hvis det er afgørende....?

Kender du en pistol med en mundingshastighed på 880m/sek? Det er alligevel en ret seriøs pistol hvis mundingshastigheden tangerer 880m/sek!
(hint: mundingshastigheden var 880m/sek, og det er på ingen måde usædvanligt for rifler. Tror jeg var 16 da jeg målte det første gang med noget lånt chronografgrej af en art(glemt navnet))

Det sker af og til at jeg laver noget seriøst, skulle du være meget i tvivl ;-)

Tja. når man ikke gider slå det op så må man vel høre for det :oops:

:coffee: Jeg kan se at et fuldvoksen individ af racen Microtus agrestis, også bedre kendt som Almindelig markmus, ganske rigtigt vejer mellem 40 og 50g .. jeg tror sørme jeg havde taget fejl af Microtus agrestis og Apodemus sylvaticus, bedre kendt som en Skovmus, hvilken kun vejer mellem 15 og 25g :tooth:

Derudover så har du sørme også ret når det kommer til det Ballistike .. dog ser det ifølge EURONORM BALLISTIC STANDARD EN1063 ud som om du må have skudt efter markmusen med en M16 (5.56 cal) da det er den eneste her på listen der opnår en hastighed over 880m/s :lol: ... af en eller anden grund så får jeg et mentalt billedet af dig der render rundt lige som Ole Thestrup i blinkende lygter.. :gnaek:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time