Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 mar 2008, 14:51 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20
Indlæg: 96
da jeg er ved at slibe ventiler på en gammel xud7 top til en peugeot 205 erfarede jeg mig at den ikke køre med olietætningsringe også kaldt (paraplyer) så er min plan at presse ventilstyert ud og dreje at toppen på ventilstyret så jeg kan presse en olietætningsring på da hullerne til ventilstammen er lidt ovale så der kan renne olie ned i kompretione kammeret. midtjyskcylindercervice siger at så skal der fræsea ventilsæder så det kommer til at passe sammen med styret igen. men kan jeg ikke bare sætte et mærke på ventilstyret så jeg presser det 99% i samme sted for det er spillerum nok i ventilstyret til ventilstamen skulle kunne lukke tæt nede i ventilen eller er det bare mig der er helt galt på den.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2008, 15:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det er noget fusk du har gang i der....Hvis du genanvender ovale styr, så kan du bare flæske dem i ca hvor de sad, så er løsningen stadigvæk det samme hø som det var før du startede.

Hvis ventilen lander skævt, så brækker tallerkenen af med tiden => så er styret ikke længere dit største problem... :wink:

Nye styr. sandsynligvist skal de fræses op til korrekt dimension, og så skal sæderne fræses på plads ifht styret.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2008, 15:28 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20
Indlæg: 96
okay men hvis man kan få styret til at side samme sted 100% samme stad igen så er det væl ikke være end det var før. det sidder væl et stop i toppen som styret ligger an mod når det er presset i så atyret siddet i samme vinkel igen så er det bare graderne man skal ramme rigtig når man presser den i igen. kender du evt nogen der kan fræse styret af når de siddr i topstykket.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2008, 16:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Køb nye styr, få sæderne rettet.
Det er slet ikke så dyrt.
Og styrene bliver tætte, dvs. minimalt olieforbrug.
Og sæderne bliver også tætte, dvs maksimalt tryk.

At styrene ikke er originalt med paraplyer er ikke den store ulykke.
Men man skal passe på med at fjerne smørelsen til ventilstammerne da de kan rives.
Så ekstra tætning skal man nok tænke meget over.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2008, 16:45 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20
Indlæg: 96
Morten VJ skrev:
Køb nye styr, få sæderne rettet.
Det er slet ikke så dyrt.
Og styrene bliver tætte, dvs. minimalt olieforbrug.
Og sæderne bliver også tætte, dvs maksimalt tryk.

At styrene ikke er originalt med paraplyer er ikke den store ulykke.
Men man skal passe på med at fjerne smørelsen til ventilstammerne da de kan rives.
Så ekstra tætning skal man nok tænke meget over.

MVH

Morten


det havde jeg ikke tænkt over så at en paraplen giver fjerner meget af smørelse til ventilstammen. men hvad så på motor hvor paraplyer er orginale.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2008, 21:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
På en bådmotor ødelægger man dem, for at ventilerne ikke hænger gr. rust og salttåge når man starter den op om foråret -

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2008, 23:30 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
T16TØZEN skrev:
[
det havde jeg ikke tænkt over så at en paraplen giver fjerner meget af smørelse til ventilstammen. men hvad så på motor hvor paraplyer er orginale.


På en motor der er født uden tætninger, er delene typisk lavet til det.

Der hvor der er tætninger er grejet gerne lavet til det....ikke underligt iøvrigt.

Men du skal være påpasselig med "bare lige" at smide tætninger på en motor der oprindeligt er tiltænkt ikke at have tætninger. Som Morten siger er der risiko for rivning.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team