Det er ellers en frækkert..bemærk den dobbelte knast kæde, noget den nye ikke har, men den er så tilgengæld 10 km lang
Back on topic: Den er da forsøgt at blive lavet lidt frisk, ser grafitplader på stempler. en Vanos-agtig knastjustering. Trist at se den balance-aksel og det mildest talt besynderlige knastkæde set-up
Samtidig ser den platform halvtung ud, gad vide hvad vægten siger
..10 min.
Google..
Steel crankshaft
Forged connecting rods
Cast aluminum oil-galley pistons
Jet-spray piston cooling
9.2:1 compression ratio
Aluminum cylinder head with sodium-filled exhaust valves
High-pressure engine-driven fuel pump
Variable pressure fuel rail
Dual-scroll turbocharger
De ser da umiddelbart ud til GM er kommet ind i kampen.
Citat:
The Ecotec was finally reliable to 650 hp at 19 psi of boost--a relatively low level of boost, indicating outstanding volumetric efficiency. The GM team verified acceptable stress on all parts and lowered oil pressure to 85 psi after concluding that higher pump settings simply robbed horsepower and excessively aerated the oil.
Kilde : Solstice GXP Owners Forums
LÆS resten
HER evt.
De når 800 hk og 9700 o/min.
Meget sjov analyse af den Ecotec, og er ret sikker på de har hygget sig imens, med en stor stak motore og ubegrænset bugdet på 4 mdr. og et mål på 800 Hk.
En eller anden tumpe har video filmet den motor...med sin mobiltlf. sikkert. Set på
You Tube