Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 mar 2008, 23:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
står og skal ha skiftet mine knaster til nogle skarpere så vil lige høre om det er nødvendig og skifte lejerne ved knasterne?

I mine egne øre så lyder det logisk at gøre når man nu alligevel er i gang, men kom til at diskutere det på arbejdet i dag med en kolega(stavemaskine) og han mente at det ikke var nødvendig.

Motoren er en 2.0 Zetec black top fra ford ;) Motoren har gået ca 160k

Andre ting som man ligeså godt kan skifte når man nu alligevel er i gang??

Tandremmen bliver også skiftet ;) bare rolig

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2008, 07:39 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2008, 22:52
Indlæg: 15
Geografisk sted: Randers
JerrilD skrev:
står og skal ha skiftet mine knaster til nogle skarpere så vil lige høre om det er nødvendig og skifte lejerne ved knasterne?

I mine egne øre så lyder det logisk at gøre når man nu alligevel er i gang, men kom til at diskutere det på arbejdet i dag med en kolega(stavemaskine) og han mente at det ikke var nødvendig.

Motoren er en 2.0 Zetec black top fra ford ;) Motoren har gået ca 160k

Andre ting som man ligeså godt kan skifte når man nu alligevel er i gang??

Tandremmen bliver også skiftet ;) bare rolig


Jeg ville til enhver tid skifte lejerne. De er jo slidt til efter de gamle knaster. Ville være dumt at spare de sidste penge.

_________________
Hvorfor skal alting være så alvorligt???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2008, 08:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Det er sjælent at der er lejer ved knasten som kan udskiftes, tit ligger den bare direkte ned i topstykket

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2008, 11:17 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2008, 22:52
Indlæg: 15
Geografisk sted: Randers
Mads B 405 2.0 skrev:
Det er sjælent at der er lejer ved knasten som kan udskiftes, tit ligger den bare direkte ned i topstykket


Tror nu ikke det ville være smart med en alu top :?
Selvfølgelig er der lejeskåle :roll:

_________________
Hvorfor skal alting være så alvorligt???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2008, 11:53 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2005, 21:15
Indlæg: 92
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
Hvorfor er det ikke så smart med knasterne direkte på alu toppen???

De fleste har ikke lejeskåle som Mads siger!!!

_________________
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2008, 11:57 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2005, 21:15
Indlæg: 92
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
JerrilD skrev:
står og skal ha skiftet mine knaster til nogle skarpere så vil lige høre om det er nødvendig og skifte lejerne ved knasterne?

I mine egne øre så lyder det logisk at gøre når man nu alligevel er i gang, men kom til at diskutere det på arbejdet i dag med en kolega(stavemaskine) og han mente at det ikke var nødvendig.

Motoren er en 2.0 Zetec black top fra ford ;) Motoren har gået ca 160k

Andre ting som man ligeså godt kan skifte når man nu alligevel er i gang??

Tandremmen bliver også skiftet ;) bare rolig



Så vidt jeg husker kører black top motoren med faste løftere, det betyder at de skal justeres når du monterer de andre knaster!!

_________________
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2008, 12:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Bakke skrev:
Hvorfor er det ikke så smart med knasterne direkte på alu toppen???

De fleste har ikke lejeskåle som Mads siger!!!


To forskellige materialer som gnubber mod hinanden = slitage

De topstykker som ikke har lejer er overfladebehandlet med et eller andet materiale.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2008, 13:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Wankel skrev:
Bakke skrev:
Hvorfor er det ikke så smart med knasterne direkte på alu toppen???

De fleste har ikke lejeskåle som Mads siger!!!


To forskellige materialer som gnubber mod hinanden = slitage

De topstykker som ikke har lejer er overfladebehandlet med et eller andet materiale.

Ja en ganske simpel oliefilm. :grin:
Men nu er knastaksler jo ikke din stærke side :wink:

Knastaksel lejerne er topstykkets materiale, hvis vi taler alutoppe.
Og det er baceret på alle de motorer jeg har haft adskildt.
Så der findes garenteret nogle med løse lejer,
Og special coating.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2008, 13:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Lejer= Lejepander ?

Kan man få noget som er bedere end dem hos ford?? Eller er det bare spild af penge?? :)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2008, 13:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Bakke skrev:
JerrilD skrev:
står og skal ha skiftet mine knaster til nogle skarpere så vil lige høre om det er nødvendig og skifte lejerne ved knasterne?

I mine egne øre så lyder det logisk at gøre når man nu alligevel er i gang, men kom til at diskutere det på arbejdet i dag med en kolega(stavemaskine) og han mente at det ikke var nødvendig.

Motoren er en 2.0 Zetec black top fra ford ;) Motoren har gået ca 160k

Andre ting som man ligeså godt kan skifte når man nu alligevel er i gang??

Tandremmen bliver også skiftet ;) bare rolig



Så vidt jeg husker kører black top motoren med faste løftere, det betyder at de skal justeres når du monterer de andre knaster!!


Jep det bliver også justeret når vi nu alligevel er i gang :)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team