Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mit Calibra Turbo motorrum ligner crap, og jeg har fået fat i et ekstra dæksel der kan eksperimenteres med. Så jeg tænkte så på at få glasblæst og forchromet dækslet.
Og det L-formede alu dæksel over tændrørene kan man så evt. få lakeret om.

Er der nogen der har prøvet noget lignende? Dem med USA biler forchromer jo alting, men der er selvfølgelig ikke ret meget alu i et USA motorrum :-D

Jeg spekulerer mest på om det kan holde, og om emnet (dækslet) bliver skævt under processen.

Hej fra Anders

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

du skal nok bare polere det det holder der tilsætter du jo ikke noget det kræver kun autosol og en god gang knofedt.
MVH. Heino

Ja og nej, alu kan poleres som du beskriver men helt rå aluminium holder for det første ikke glansen og skal derfor lakeres eller lign.? Og hvis jeg gør noget ved det skal overfladen være helt chrom-agtig.

Jeg siger ikke at det ikke lader sig gøre at give alu en god/flot finish som du beskriver - men det er bare ikke den overflade jeg ønsker i dette tilfælde.

Anders

Der er mange tyskere der for deres ventil dæksel forkromet på deres C20XE / LET motor så mon ikke det kan holde til det uden problemer.

Ellers kontakt http://www.tempo-krom.dk de har forkromet lidt af hvert tror jeg og Læg lige mærke til deres logo på deres side :-)

Respekt til Tempo-Krom.

Mvh. JH.

Hej.

Prøv at kigge på denne side....www.mak-tuning.de

Mvh. JH.

Nyt Medlem

Jeg har kørt med næsten alt hvad der kan højglans poleres i mit motorrum i over et år og det mister ikke glansen..... (se G II i v-max nr 44) og jeg bruger autosol til at holde det rent med...

Hilsen Michael Pedersen

Jeg er ked af at sige det, men tempo krom kan ikke forkrome alu...

Hva! det troede jeg godtnok de kunne. Har du haft kontakt med dem da ?

Ja, jeg bor i Skovlunde som er lige ved siden af. Jeg kørte derned og spurgte om de gad at lave det, men fik at vide at de ikke kunne. Han sagde at der vistnok var et sted omkring tune der kunne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time