kolermanden skrev:
ae86 skrev:
Denne
her er nu også en klassiker
1.5 litre V-16 Supercharged
her er der mere af brm h16
http://videos.streetfire.net/video/The- ... 141534.htmJa det er musik for feinschmeckere
Den lille motor skulle efter sigende kunne præstere nogle ret pæne effekter, især for sin tid
Jeg kan ikke helt blive klog på hvor det soundtrack stammer fra for det er også på den side hvor jeg hentede mit
link fra ..
Men her står der altså
Citat:
For your listening pleasure...
I have some MP3's of a 1953 Formula One BRM 1.5 litre V-16 Supercharged racing car. This car has the most glorious sounding engine from any car of any era I've EVER heard!
Note that these sounds are recorded from the CD that comes with the excellent book, "Into The Red", by Nick Mason, and so actually, um, 'ripped' ... So, if anyone has a problem with them being on my site, please let me know and I'll remove them straight away.
- The BRM being push started and then driving away. (984kb)
- The BRM making a full power run past the pits. LOUD!!!! (515kb)
- The BRM returning to the pits. (402kb)
- The BRM doing three laps of the circuit. (3.55mb)
- The BRM, as it sounds from inside the cockpit. (1.8mb)
I would highly recommend buying the book - I did, just for the CD of the BRM alone.
There's also some recordings of a 1984 Benneton Cosworth DFV powered Formula One car.
- F1 car starting in an enclosed garage. (593kb)
- F1 car making a racing start. (487kb)
Men det var da også fint at se et par billeder af deres H16'er .. jeg mener dog ikke den har kompressor ?? men det kan nemt være jeg husker forkert..
Jeg var over til Goodwood Revival sidste år og her var et par BRM'er men desværre ingen med 16 cyl.
Men de har nu lavet nogle skæge konstruktioner .. dog sjældent nogle særligt holdbare nogle...
Har du set deres x-flow motor med 4 ventiler pr cyl hvor de sidder med 1 ud og 1 ind på hverside af motoren. og så sidder udstødning og indsugning diagonalt modsat
Faktisk er det blevet til et engelsk "ordsprog" der hedder - Don't do a BRM ! som hentyder til at man er ved at gøre tingene mere teknisk-kompliceret end nødvendigt..