Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jan 2025, 09:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: køge
Nu er det jo en påstand som er svær at imødekomme, alt den stund at de eneste DASU klub relaterede streetrace arrangementer jeg kender til er KOA løbende og der er deltagerne jo endnu ikke blevet udfordret på et fuldt årligt DASU medlemsskab til min. kr. 600 pr. år. NDCD forsøgte så en enkelt gang at inviterer streetracerne og der mødte under 10 stk. op - er der en rød tråd eller ???

koa og køge racene er dem jeg og ingvar står for
og har prøvet og få dasu medlemer af den simple årsag at få nogle til og støtte op om arbejdet vi har med og få en permenent bane i kbh som du sikkert har hørt om.
du glæmmer vist også dhb er dasu raglateret og så vidt jeg ved kommer der en del der
det eneste det kraer er mere raklame på de mindre race som der er rundt om i landet

Endnu en klassisk misforståelse - DASU kommer aldrig til at ødelægge noget for mig, og at mit mit motiv skulle være af holde markedet for mig selv, kan jeg da heldigvis nemt modbevise idet jeg faktisk slet ikke deltager aktivt som arrangører længere, men tværtimod stiller erfaring og teknisk bistand til rådighed for 4 klubber i Danmark.

Du har bestemt også brug for læsebriller hvis du kan udlede det ud af www.dlsu.dk hjemmesiden - jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad du bygger din (mis)forståelse på.

såden som jeg ser din side er det forde du vil starte en ny forening op uden om dasu men kan da godt være jeg misforstod den

Endnu en gang jeg fatter ikke dit kommentar, men for de blinde og døve skal jeg da gerne forklare den åbenlyse sammenhæng.

I stedet for at en paragrafkamp er det da snublendear nemt at "kopiere" DASU's allerede godkendte streetrace reglement, det er jo lidt svært ikke at godkende noget som allerede er godkendt i forvejen.

Men oplys mig endelig om hvor du ser en selvmodsigelse.

jeg har på din forståelse forstået af alt hvad dasu går for denne sport er skrup forkert men lige pluslig kan du godt bruge nået af det de laver ?

Det er jo for dælen osse det der lægges op til med et fælles basisreglement - men streetrace arrangørerne har forskellige løbstyper som vil kræve forskellige tillægsreglementer fra løb til løb - længere er den ikke.

det rigtigt nok man laver nomalt et tilægsraglermang går vi også i køge
men havde bare forstået på dig at det dasu laver slet ikke er til nået som helst

Ja - ret skal være ret - sure opstød giver jeg ikke et klap for, men konstruktiv kritik og dialog gider jeg dog fortsat godt ofre lidt tid på.

/Hartvig[/quote]

du gad godt bruge tid på og besvare indlæget så det må jo være konstruktiv kritik og dialog

lada

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

ladathomas skrev:
du glæmmer vist også dhb er dasu raglateret og så vidt jeg ved kommer der en del der

Gider du lige uddybe DASUs involvering i DHB?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: køge
http://www.tpf.dk/DHB/2007.05.15_godkendte%20tillægsregler%20til%20DHB_1.-3.%20juni%202007.pdf

ved ikke om 2008 også er under dasu men det vil jeg da gå stærkt ud fra for ellers køre de uden føreforsikring

Senest rettet af ladathomas 15 mar 2008, 02:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

DASU er pt FORTID i dhb sammenhæng.
DHB 2008 er det største motorløb til dato (nyere tid!) det er samtidig uden indblanding af dasu. MVH søren
ps. dasu s streetraceformand?

Hej Henrik

Jeg har fulgt lidt med på sidelinien af dette forum, - og nu føler jeg at det er på tide at komme med et par kommentarer.
Der er mange aktører på banen når vi snakker streetrace i Danmark, - vi er et foreningsland, og der har altid været tradition for at danne foreninger omkring fælles interesser. Du er een af de ildsjæle der gør noget for sporten, det er jeg ikke i tvivl om. Vi kan alle have forskellig indgangsvinkel til at deltage i denne specielle sportsgren. Nogle gør det af nysgerrighed og interesse (officials), andre fordi de har lyst til at være aktiv deltager (kørere) og så er der også nogen der gennem deres brændende interesse ser en forretningsmulighed. Hatten af for det, jeg er selv en iværksættertype lissom dig. Jeg er engageret i sporten fordi jeg er så forbandet interesseret i motorsport, og det sociale samvær der er når vi afvikler løb her i DK. Jeg har været med til at arrangere og afvikle rigtig mange løb i DK, og det har været under mange forskellige klubber og organisationer (DASU, NAD, DHB,Mosten, DMU osv) Jeg er selv medlem af NDCD og aktiv official i denne klub. Derud over sidder jeg i dragcingudvalget i DASU.
Grunden til at jeg skriver er meget simpel: Jeg synes du kører alt for hårdt frem, - at du laver din egen union, klub er for mig OK. Men hvis du kigger rundt omkring dig, vil du opdage at det er tordenskjolds soldater der er i den forskellige klubber/organisationer. Vi er ikke så mange i DK, det er en forholdsvis "smal" sport. Bevares, vi skal da have den gjort større og bredere, - ingen tvivl om det. Men dét gør vi altså ikke ved at kaste mudder efter hinanden. Vi er så få, at det er tvingende nødvendigt at vi alle samarbejder. Hvis du jorder alle og enhver, og ikke kan se ud over din egen næse, så ødelægger du mere end du gavner. Det er for mig OK at lave nye klubber, lave løb uden om organisationer man ikke kan se en fordel i at samarbejde med, men det er sgu ikke OK at jokke på folk der arbejder seriøst med sporten. Det er vi mange der gør, inklusiv dig selv, - lad være med at tage arbejdsglæden fra nogen ved at kritisere dem sønder og sammen, det kommer der ikke noget godt ud af.
Prøv i stedet at være lidt mere imødekommende, det kunne jo være at du fik lidt mere ud af det på den facon.

Og så lige lidt til den eftertænksomme:

Når man skriver herinde, og refererer hvad andre har gjort/sagt/ment er det meget nemt at tilpasse det, så det passer ind i ens egen sandhed, - det kaldes at manipulere.

For at undgå misforståelser, er dette indlæg min personlige holdning. Det kan således ikke henføres til NDCD, DASU, eller andre organisationers holdning.

Venlig hilsen
Erik G. Sørensen

Titel:
Mester Medlem

man kan så spørge sig selv... gad vide hvorfor et medlem af DRAGRACEUDVALGET mener det er så frygteligt med et modspil til DASU?
i samme omgang kan man fastslå at er der nogen der har brudt og bøjet deres egne regler, så er det DASU! DHB 2007 er et rigtig godt eks. på dette.
meldingen om at div. løbsarrangører nu skal kigges i kortene..... er lidt svær at forholde sig til. specielt efter at NDCD tog tid til et streetrace løb på LINDTORP i 2007, hvor der deltog noget der efter min mening var en PROMOD dragracer. formanden for dasus dragraceudvalg var tilstede. uden at mene der var grund til at gribe ind. men nu skal der så skabes orden på området! vil give ERIK/GERAL ret så langt at vi er få i denne sport. åbenbart så få, at der er plads til både at spille betjent og samtidig selv blæse på div regler. MVH søren NDCD/DASU BLACKRACE.DK MM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Hej Erik - og vel egentlig osse Lada drengen :wink:

Det I nemt og elegant tillader jer at overse er det faktum, at først Striben Aalborg og senere Streetracing.dk allerede tilbage i 2004/2005 bød selvsamme DASU op til samarbejde.

Takken for dette initiativ, hvor vi sad i direkte forhandlinger med Morten Bach Andersen (nuværende formand for DASU) og Henrik Pedersen (tidligere formand for banesportsudvalget og nuværende bestyrelsesmedlem), var at DASU umiddelbart efter supplerede dragrace reglement 8, med streetrace tillægget som stort set bygger på den erfaring og kompetence vi helt frivilligt stillede til rådighed i et naivt håb om at det var en professionel samarbejdespartner vi forhandlede med.

Desværre måtte vi konkludere, at det alene var spil for galleriet vi havde været udsat for og det eneste reelle motiv der var i DASU, var et forsøg på at stoppe en alternativ motorsportsgren eller sikre sig at afvikling foregik i DASU's medlemsklubber.

Erik - du kender udemærket denne baggrundshistorie, og derfor burde du af alle ikke forsøge at lægge mig andre motiver eller hensigter i skoene.

En anden kæmpe misforståelse - det er muligt der er Tordenskjolds soldater syndrom i DASU's verden og det er tvingende nødvendigt at samarbejde.

Men i den lovlige streetrace sport har vi altså overhovedet ingen problemmer med hverken at skaffe ildsjæle eller officials, ligesom der faktisk er 4-5 aktive arrangører klubber på banen i 2008. Så "desværre" må jeg beklage at vi ikke kan imødekomme dit ønske om at vi skulle have svært ved manifisterer os - det går over alt forventning.

Hvis jeg så var DASU og kunne observere dette, ville jeg i stedet vælge at være den ydmyge "storebror" og søge hen for at lære og lytte, i stedet for straks at nappe den nemme løsning med et fjollet brev til Politimesterne i Danmark.

Omkring DASU's hidtidige involvering i DHB må jeg jo bare hovedrystende bakke op om de øvrige kommentarer fra folk med langt større indsigt i dette pxx og patter arrangementet end jeg har.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Hartvig - måske du skulle lægge dramaet og overdrivelserne lidt væk inden du begynder at hugge sådan løs på dine forskellige modstandere.

Nu har jeg mere end en gang læst dig henføre til DASU som en organisation der "blåstempler" tilskuere med barnevogne på banen, etc.
Det er jo manipulation ud over alle grænser.
Jeg tvivler ikke på at episoden har fundet sted, og at der er sket en fejl.

Men derfra og så til at det er officielt blåstemplet af DASU, det er simpelthen lodret løgn og manipulation - mon ikke det er det Erik G. hentyder til? Bare som et eksempel...

Noget andet er din sædvanlige tøsefornærmethed over at DASU "chikanerer" - sikke noget pjat. De gør intet andet end at hjælpe politiet med et rand-emne i deres arbejde. Et emne som DASU tilfældigvis har noget kompetence på.
Hvis du nu tog dine "DASU-hader-mig"-briller af, og stille og roligt læste hvad du selv har citeret, så står der intet andet end at man opfordrer politimestrene til at sikre at papirarbejdet er i orden på ikke-DASU-arrangementer.
Længere er den ikke. Da du jo evigt og altid i brede vendinger sørger for at udpensle at jeres papirarbejde angiveligt skulle være i orden, så ser jeg slet ikke problemet?!? Det er tydeligvis ikke jer de har fokus på...

Det er der forøvrigt også en anden der tidligere har nævnt i tråden - jeg kan bare ikke mindes et svar på det.

I virkeligheden synes jeg at det er lidt selvmodsigende at du sådan vælger at kritisere tiltaget så voldsomt. Du er selv stor fortaler for at papirer, tilladelser og sikkerhed skal være på plads - men DASU må ikke være det? Eller?

Alt i alt synes jeg det virker som om at du forsøger at piske en storm op i glas vand, og klinger bare hult i mine ører.
Hvis det har været grundlaget for tidligere tiders dialog med DASU og andre, så er jeg måske ikke skide forundret over hvorfor nogen er blevet trætte af det. Kombiner lige med den meget udtærskede bruget af et enkeltstående eksempel som det med barnevognen, og det må være dråben.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ Brian

Nu er det jo sådan at du alene deltager i diskussionen - for diskussionens skyld - i et eller andet forsøg på at demonstrerer verbal overlegenhed.

Du har absolut intet kendskab til streetrace sporten, dens aktører eller historik, og dit eneste formål at ytre dig imod mine argumenter og holdninger - kom nu bare ud af busken.

Sorry - det gider jeg bare ikke deltage i, så jeg vil bare lade dine kommentarer stå ukommenteret og respekterer din ret til at udtrykke dig.

End of story !

/Hartvig

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Puha Hartvig... Træls at møde lidt kvalificeret modstand, hva?

Jeg kan godt forstå at du stikker halen mellem benene, for den debat har du tabt på forhånd.

.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time