simze 325i skrev:
[tak. de har pauter stænger til s38 b36. ikke eagle.
men hvor står der noget om belastning maks omdr. osv.?
jeg ville bare mene at H-profil stængerne burde være stærkere end det profil pauter bruger, H- stængerne er jo bygget op som 2 sammensatte enheder så deres brudzoner ikke ligger samme steder,
ret mig endelig.
Pas vældigt meget på her.
Jeg læser tråden som du har en S38? Måske jeg tager fejl?
Kina stængerne, typiskt H-profilen, er generelt ret god. Lider under en fejl i designet der gør den svag lige over plejllejet. værst v. høje rpm. Typiskt ingen opgivelser om moment; eller værre endnu, forkerte oplysninger. Tjeck det!
Der kan være toleranceproblemer. Låste krydspinde og ødelagte plejllejer som konsekvens. Ser ud som om det er batchrelateret? Ken nemt tjekkes, do it!
Materialet kan afvige fra det specificerede. Lille troværdighed.
Billig.
Pauter; Generelt ret god. Generelt ingen problemer med tolerancer, og oplysninger om bla moment. Konstruktionen er ganske rigtigt svagere i profilstyrke. Til gengæld må man antage Pauter har helt ok styr på materialet. Dyr.
Visse US "producenter" har H-profilstænger på markedet. Made in USA behøver ikke være selve plejlstangen.....
Skal du have så mange HK at dine std stænger ikke er nok, og hvis ja, hvilken effekt snakker vi om?
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!