JakobM skrev:
Du er gået i selvsving...pre-ignition forekommer også før BDC derfor er indsugningstakten relevant. .
Hvilket du så selv modsiger her i din artikel ..
Citat:
Det er dermed i området helt tilbage fra slutningen af indsugningstakten 180 grader BTDC (Before Top Dead Center) til midt/top i kompressionstakten 90 - 0 grader BTDC, at pre-igntion indtræffer
JakobM skrev:
Og derfor forvirrer du alt og alle når du vrøvler om at brændstofmængden nødvendigvis er den samme ved top og bund NÅR VI SNAKKER PRE-IGNITON.
Jeg er stadigt af den opfattelse at langt den største del af pre-ignition sker et sted imellem BDC og TDC under kompressionstakten...altså efter indsugningstakten er overstået ... om den kan ske lidt før BDC ved jeg ikke men i så tilfælde vil det, hvis det sker under indsugningstakten, vel ske som "backfire" udigennem indsugningen ..
Og da jeg stadigt ikke er helt overbevidst om at pre-ignition sker før indsugningstakten er overstået .. så vil jeg stadigt fastholde at det er noget sluder at blande brændstofmængden ind i denne sammenhæng ... at nogle motore køre med ret skræppe knaster og derved via luftens-inerti kan opnå en yderlig fyldning efter stemplet har passeret BDC er herfor heller ikke relevant
Citat:
Ja, tændingen er før TDC igen derfor din antalgelse af "top" vs. brændstofmængde ikke er relevant...læs mit svar
Har læst dine svar.. hvad mener du med resten af denne sætning ??? mine antagelser af "top" vs. brændstofmængde .. a hva for noget ?