Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jun 2025, 15:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2008, 17:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
JakobM skrev:
Nogen der har nogle billeder af selve samlemekanismen?


Du mener, hvordan det gøres?

jeg har desvære ingen billeder, men det er meget simpelt, omløber ind over (stålarmeret) slange, slange ind over studs på fittings, omløber skrues sammen med fitting - i takt med at omløber skrues på vil konus inde i omløber spænde slange fast imod modsat konus på fittings, det eneste der kræves er skruestik (med alu. kæber) og en skiftenøgle...

På den anden type (Ikke stålarmeret) mases slangen bare ind over studsen på fittingen, færdig slut prut, ingen spændebånd og god for over 10 Bar (man skal være lidt af en Goomba for at lave 6-8 samlinger i rap i AN 10 ik' os Martin...)

Den sidste type virker ligesom man laver bremserør (enkeltkrave) bare i større skala...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2008, 19:00 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Ravnen skrev:
JakobM skrev:
Nogen der har nogle billeder af selve samlemekanismen?


Du mener, hvordan det gøres?

jeg har desvære ingen billeder, men det er meget simpelt, omløber ind over (stålarmeret) slange, slange ind over studs på fittings, omløber skrues sammen med fitting - i takt med at omløber skrues på vil konus inde i omløber spænde slange fast imod modsat konus på fittings, det eneste der kræves er skruestik (med alu. kæber) og en skiftenøgle...

På den anden type (Ikke stålarmeret) mases slangen bare ind over studsen på fittingen, færdig slut prut, ingen spændebånd og god for over 10 Bar (man skal være lidt af en Goomba for at lave 6-8 samlinger i rap i AN 10 ik' os Martin...)

Den sidste type virker ligesom man laver bremserør (enkeltkrave) bare i større skala...


Ok, funderede over hvordan det egentlig fungerede. Tak for beskrivelsen, det gør det jo en hel del nemmere at få lavet stålarmerede slanger. Før har jeg fået dem leveret på mål (med banjobolte osv), men ville da hellere selv kunne skære til og samle. Og genbruge i anden kortere længde senere. Og så ser det jo, som du også skriver fornuftigt ud. Ingen i DK som forhandler disse i løsdele/samlesæt i dag?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2008, 20:40 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Havde regnet med at få presset et par hydraulik slanger men er blevet lidt hooked på det der AN fittings.. Tænkte på om en -4 AN slange ville være fin til fødeslangen til turboen? Ifølge lidt omregning er det ca. 5,5 mm indvendigt.

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2008, 21:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
JakobM skrev:
Ingen i DK som forhandler disse i løsdele/samlesæt i dag?


Jo, Gunnar Ågerkarl Motorsport - DYR


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2008, 21:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Zorak skrev:
Havde regnet med at få presset et par hydraulik slanger men er blevet lidt hooked på det der AN fittings.. Tænkte på om en -4 AN slange ville være fin til fødeslangen til turboen? Ifølge lidt omregning er det ca. 5,5 mm indvendigt.


4-AN er finno til turbo, de fleste originale føderør er i den dimension

AN fittings HOW TO:
http://www.holley.com/data/TechService/ ... sembly.pdf


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2008, 06:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Så vidt jeg kan se har Slangespecialisten dem også.

Med de fittings jeg skal bruge vil det blive ca. 1100-1200 dask hos Summit, og omkring 1400 tror jeg det var, hos Slangespecialisten. Altså ikke viiildt meget dyrere - men jeg må tilstå at jeg stadig synes at det er til den stive side, når jeg har givet 800 for oliekøler med bøf.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2008, 07:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ravnen skrev:
På den anden type (Ikke stålarmeret) mases slangen bare ind over studsen på fittingen, færdig slut prut, ingen spændebånd og god for over 10 Bar (man skal være lidt af en Goomba for at lave 6-8 samlinger i rap i AN 10 ik' os Martin...)


Det forbudte ord "BARE"... Dette er noteret i det lille hæfte

Til folk der skal igang med at bruge AN fittings HUSK SMØRELSE !... det gør samlingen til en leg...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2008, 01:34 
Offline

Tilmeldt: 08 mar 2008, 21:34
Indlæg: 2
Sig mig lige engang....sådan som jeg læser det der er skrevet om AN fittings...er det så ikke bare en gang alm. kompressionsfittings til PEX og kobberrør der er gået hen og blevet fisefornem fordi det er lavet af alu?

ikke fordi jeg vil anbefale at bruge PEX til fuel :wink:

Men princippet/systemet er vel bygget op på samme måde med en indvendig støttebøsning og en udvendig omløber med en konisk skærering der går ind og trykker ved tilspænding af omløberen??? :!:

Correct me if i am wrong? :reading:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2008, 12:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Delasson skrev:
Sig mig lige engang....sådan som jeg læser det der er skrevet om AN fittings...er det så ikke bare en gang alm. kompressionsfittings til PEX og kobberrør der er gået hen og blevet fisefornem fordi det er lavet af alu?

ikke fordi jeg vil anbefale at bruge PEX til fuel :wink:

Men princippet/systemet er vel bygget op på samme måde med en indvendig støttebøsning og en udvendig omløber med en konisk skærering der går ind og trykker ved tilspænding af omløberen??? :!:

Correct me if i am wrong? :reading:


Jep du er galt på den, der er ingen skærering og fissefornemt ville jeg ikke sige, men smart, i princippet er det jo lige meget hvor ideen kommer fra bare den virker, en garant for dette kunne være når løsningerene bliver brugt på fly, på atomkraftværker og af NASA, så må der jo være noget om snakken, de Gasringe som folk er begyndt at bruge i forbindelse med toppakninger kommer jo også herfra, takket være smarte mennesker der kunne se muligheden i en stump der lige kunne løse deres problem...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2008, 16:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Hvilket fabrik skal man vælge i AN fittings og slanger?

Aeroquip Hose
Earl's Performance Auto-Flex Hose
Earl's Performance Perform-O-Flex Hose
Summit Hose
Russell ProFlex Hose
Mr. Gasket Hose

Hvad er bedst?
Nogle man skal gå langt uden om?

Kan man bruge eks. summit fittings til aeroquip slange?

Mvh Jakob


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team