DHB-Tilmelding
Redaktør: Moderatorer
- HSJ
- Medlem
- Indlæg: 130
- Tilmeldt: 02 jun 2006, 18:21
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Ha ha...
der fik Jeg sgu da hældt benzin på bålet...... Kunne dog ikke finde på at genere Blackrace.DK i virkligheden
Min "torn i øjet" er at Søren og Henrik GM og sandsynligvis de fleste af de andre medlæsere her, udemærket ved hvordan reglerne er til DHB, med hensyn til Nr.plader,klasser,præmier m.m. Det er jo vistnok 10'ende gang det bliver afholdt.De fleste har været med før. Muligvis (læs:Helt sikkert) bliver reglerne omgået lemfældigt, men det er sgu da kun til vores fordel!!!!
Sådan var det også til PKJ's streetrace, hvilket har været det bedste(synes Jeg) intil videre
Hvis i bliver ved med at påpege alle mulige småfejl, ender det bare med at Streetrace får en brat ende.... HUSK: Vi bor jo stadig i Danmark
Håber ikke Søren er blevet fornærmet..... De bønder fra Bogense vil sgu altid slås
Hilsen Henrik
Håber ikke Søren er blevet fornærmet..... De bønder fra Bogense vil sgu altid slås
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
HSJ skrev:Ha ha...der fik Jeg sgu da hældt benzin på bålet...... Kunne dog ikke finde på at genere Blackrace.DK i virkligheden
Min "torn i øjet" er at Søren og Henrik GM og sandsynligvis de fleste af de andre medlæsere her, udemærket ved hvordan reglerne er til DHB, med hensyn til Nr.plader,klasser,præmier m.m. Det er jo vistnok 10'ende gang det bliver afholdt.De fleste har været med før. Muligvis (læs:Helt sikkert) bliver reglerne omgået lemfældigt, men det er sgu da kun til vores fordel!!!!
Sådan var det også til PKJ's streetrace, hvilket har været det bedste(synes Jeg) intil videre
Hvis i bliver ved med at påpege alle mulige småfejl, ender det bare med at Streetrace får en brat ende.... HUSK: Vi bor jo stadig i Danmark
Håber ikke Søren er blevet fornærmet..... De bønder fra Bogense vil sgu altid slåsHilsen Henrik
Faktisk også det der var min torn i øjet. Og det er det jeg kalder en negativ holdning...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det i kalder en negativ holdning er drivkraft bag en evolution i racet. Læg mærke til at reglementet bliver fintunet hvert eneste år, så det faktisk dækker det det skal.
Et reglement skal være udformet så det tiltænkes overholdt i den form det er skrevet. Ikke som et proforma skalkeskjul for blot at "gøre som vi plejer".
Udvikling i en positiv retning ser jeg ikke som noget negativt, men der er jeg tydeligvist ikke enig med Klyfax og HSJ.
Hvad angår lemfældig omgang med regler man selv udstikker: Det har DASU været dansk mester i i en rum tid nu. Jo bedre streetrace milijøet formår at holde stien helt ren i alle henseender, desto bedre er argumentet, når nu DASU lægger sig i selen for at smide en kæp i hjulet på streetracemøllen. Hartvigs indlæg viser vist perspektivet, mon ikke?
Er i stadigt så sikre på at lemfældig omgang med reglerne er til jeres fordel?
Et reglement skal være udformet så det tiltænkes overholdt i den form det er skrevet. Ikke som et proforma skalkeskjul for blot at "gøre som vi plejer".
Udvikling i en positiv retning ser jeg ikke som noget negativt, men der er jeg tydeligvist ikke enig med Klyfax og HSJ.
Hvad angår lemfældig omgang med regler man selv udstikker: Det har DASU været dansk mester i i en rum tid nu. Jo bedre streetrace milijøet formår at holde stien helt ren i alle henseender, desto bedre er argumentet, når nu DASU lægger sig i selen for at smide en kæp i hjulet på streetracemøllen. Hartvigs indlæg viser vist perspektivet, mon ikke?
Er i stadigt så sikre på at lemfældig omgang med reglerne er til jeres fordel?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
HenrikGM skrev:Er i stadigt så sikre på at lemfældig omgang med reglerne er til jeres fordel?
Hvis ik man kan have en lemfældig omgang med reglerne dør sporten. Der er ingen der vil se 2 standard biler køre om kap. Jo hvis det var supersports biler, men hvor mange har vi lige i DK af den slags.
Så skal man kalde det dragrace, hvor folk ik har plader på, men hvor mange har lige råd til det når de samtide har en bil der også er tunet til hverdags brug?
Benjamin kick startede denne sport til det den er nu. Hvordan tror du det ville have set ud hvis benjamin havde krævet 2 standard biler skulle køre ræs?
En 1000 hk supra er ik lovlig, før Færdelsstyrelsen, aka synshallerne, har godkendt det. Og hvis den ik er lovlig har den faktisk ik ret til at bære danske nr. plader. Ergo må den så ik køre til DHB hvis benjamin ik havde gjort som de gør...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- HSJ
- Medlem
- Indlæg: 130
- Tilmeldt: 02 jun 2006, 18:21
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Med hensyn til DHB, Blackrace, 402M,Holeby m.m.... Hvorfor skal der overhovedet være nr.plader på....!!! Det foregår på lukket bane. Hvis der skulle ske noget, tror Jeg ikke der kommer noget godt ud af at melde det til forsikringen
Glem alt om bilsyn.... Bilen skal kunne klare en Teknisk Kontrol !!!
Det må Søren eller Henrik GM være mest kvalificeret til at svare på ???
Hilsen Henrik
Det må Søren eller Henrik GM være mest kvalificeret til at svare på ???
Hilsen Henrik
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
HSJ skrev:Med hensyn til DHB, Blackrace, 402M,Holeby m.m.... Hvorfor skal der overhovedet være nr.plader på....!!! Det foregår på lukket bane. Hvis der skulle ske noget, tror Jeg ikke der kommer noget godt ud af at melde det til forsikringenGlem alt om bilsyn.... Bilen skal kunne klare en Teknisk Kontrol !!!
Det må Søren eller Henrik GM være mest kvalificeret til at svare på ???
Hilsen Henrik
Det starter der hvor du kører bilen ind på en bane. I praksis er færdselsloven i sin helhed sadt fuldstændigt ud af kraft, hvorfor hverken forsikring, nummerplader eller registreringsattest har en funktion længere.
Så et krav om nummerplader + de biler man gerne vil se er tæt på at opfordre til bedrageri, idet ikke ret mange biler kan påberåbe sig retten til de nummerplader. Amerikanerne er ingen undtagelse, selvom nogen vil påstå noget andet.
En teknisk kontrol er alene afholdt af arrangøren for at sikre målgruppen er ensartet på feks sikkerhed.
Klyfax: Den lemfældige omgang med reglerne er den primære årsag til at sporten er truet. Der er ingen der siger man behøver lave et reglement der kræver std biler. Alene formuleringen i reglementet afgør hvad der kan køre, og ikke andet.
Nummerpladerne er der ingen der tvinger dig til, UD OVER arrangøren.
Jeg kunne forestille mig i nær fremtid at man blev tvunget ud i at pille nummerpladerne AF når man kørte på banen, idet bilen i "banetrim" ikke retsmæssigt kan påberåbe sig retten til nummerpladerne....
Lad os tage sidste års DHB: Der kørte adskillige biler som reelt er "født" som dragrace biler, uden nogensinde at have haft en indregistrering, dog alligevel sidder der nummerplader på dem, og derfor kan de deltage.
Spørgsmål: Er det seriøst at streetracesporten forlanger nummerplader på deltagerbiler, og samtidigt åbenlyst lader biler deltage der reelt er dragracebiler. Hvis ja; hvad skal nummerpladerne bruges til? Skabe en illusion om nogle vilde "gadebiler"?
Kravet om nummerplader eksisterer feks ikke i dragracing. DET er at være reelt om det man laver. PT er det sådan for top10 i streetracing at de reelt er dragracebiler med påmonterede nummerplader.
Altså: Kravet om nummerplader behøver ikke være der. Det er alene arrangørbestemt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- HSJ
- Medlem
- Indlæg: 130
- Tilmeldt: 02 jun 2006, 18:21
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
-
JPP
- Admin

- Indlæg: 2499
- Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Syntes nu egentlig HenrikGM skærer det godt ud i pap....
Om bilen er til et privat lukket løb eller på marken bag gården er samme situation. Hvad arrangørerne vælger af adgangskrav, og f.eks. her nummerplader, er arrangørernes valg. Og ja, det kan jo sat på spidsen, og med lidt sarkasme, nærmest tolkes som "opfordring" til bedrageri ved krav om nummerplader på de biler arrangørerne gerne vil se. Og her er ingen arrangører jo værre eller bedre stillet i intentionerne, hvilket indirekte fremgår af svaret. Bilerne (i løbstrim) og plader, går jo sjældent hånd i hånd til synsmanden eller kontrol på offentlig vej. Sådan er der så meget....
Om bilen er til et privat lukket løb eller på marken bag gården er samme situation. Hvad arrangørerne vælger af adgangskrav, og f.eks. her nummerplader, er arrangørernes valg. Og ja, det kan jo sat på spidsen, og med lidt sarkasme, nærmest tolkes som "opfordring" til bedrageri ved krav om nummerplader på de biler arrangørerne gerne vil se. Og her er ingen arrangører jo værre eller bedre stillet i intentionerne, hvilket indirekte fremgår af svaret. Bilerne (i løbstrim) og plader, går jo sjældent hånd i hånd til synsmanden eller kontrol på offentlig vej. Sådan er der så meget....