Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 mar 2008, 07:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Hej alle.

Jeg har lige fået min bil rullet hos Otto efter ombygning, og er meget tilfreds med resultatet, men jeg vil gerne høre jer, hvorfor min kurve ser sådan her ud, og i får lige lidt oplysninger.

Motorskift fra RB25DE til RB25DET. (260 hk)
ECU er std. RB25DE, ikke turbo modellen.
Luftmængdemåleren er fra RB25DET.
RB25DE standard dyser.
Standard tryk på turbo.
Skift fra automatik gearkasse, til 5 trins manuel.
HKS cinter-metal kobling, lettet stål svinghjul

Opgradernger:
Der er kommet en Veilsite style indsugning på, med 80 mm gasspjæld.
Custom Manifold.
T3 V-band turbo fra rene.
38 mm extern wastegate. (Åbner ved 0.4 bar)
Stor intercooler.
3" udstødning.
Trykrør starter ved 2½ tomme, og slutter ved 86 mm ved spjæld.

Ps. Bilen blev rullet i 5. gear, hvis det har betydning.


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Rulefelts attest
Rulning_Otto_300.jpg
Rulning_Otto_300.jpg [ 73.7 KiB | Vist 2871 gange ]
Filkommentar: motor
motorskift 037_480.jpg
motorskift 037_480.jpg [ 123.57 KiB | Vist 2835 gange ]
Filkommentar: front
IMG_9519_480.jpg
IMG_9519_480.jpg [ 117.29 KiB | Vist 2823 gange ]

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: !
Indlæg: 06 mar 2008, 14:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
55 har læst tråden, og ingen kvalificeret forslag.!

Rettet :damn:

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Senest rettet af Supra_Jorn 06 mar 2008, 14:37, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008, 14:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ægerligt i ikke målte/loggede AFR samtidig. slet ikke sikkert ladetryk flakker så meget/hurtigt i virkeligheden, måske det mere er pulser der står i manifold eller lignende man ser. prøv at drøvle slange til signal til map, eller finde andet sted at sætte slangen på. fin ydelse! ang hul i momentkurve, umuligt at sige hvorfor, særligt så længe man ikke kender afr 100% lige netop der hvor det sker. MVH søren ps. ved aktiv bankesensor, kan det være noget så latterligt, som et løst beslag på udstødning der trækker tændingen tilbage. med hul i momentkurve tilfølge!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008, 14:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
kvalificeret? uden R i ærgerligt???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008, 14:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
lqs skrev:
kvalificeret? uden R i ærgerligt???


Tak for svaret Søren.

Bankesensor er også i mine tanker, kan den have indflydelse på at NM ryger ned fra 340 til 300, og flakker.!

VVTi-!!

Der hvor kurven knækker, kører den lidt magert omkring 13,5, og der trækker den sikkert volsomt i tænding.

Men så ud på rpm går den ned og kører 12,2, og det holder den ud til begrændser...

Flow skulle være ok

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008, 15:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
alle de tal for afr du opgiver er magre, altså ved WOT. er det styr på det vvti... altså styrring af samme. er det ens på suge og turbomotor? er knaster ens? ville glemme at rode med det oem sprøjt/tænding. som så oveni købet er fra anden motor... MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008, 15:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
noget af det flakken er sikkert pga i ikke har lige meget filter på de to rulninger (har også set 4. gear rul som ser en del anderledes ud..) dvs der skulle måske have været mere filter på den udskrift der ligger her. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008, 15:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
lqs skrev:
alle de tal for afr du opgiver er magre, altså ved WOT. er det styr på det vvti... altså styrring af samme. er det ens på suge og turbomotor? er knaster ens? ville glemme at rode med det oem sprøjt/tænding. som så oveni købet er fra anden motor... MVH søren


Der kommer anden ECU på, men den er ikke færdig endnu, og så skal den indstilles og over til Otto igen, samt større dyser.

Hvad VVTi angår og knaster, skal jeg ikke gøre mig klog på, men vil da finde ud af det, den er først lige blevet startet op efter montering, vidste den kørte lidt mager, og fik den rullet, fik at vide at det kunne jeg godt.!

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Senest rettet af Supra_Jorn 06 mar 2008, 19:27, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008, 15:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
lqs skrev:
noget af det flakken er sikkert pga i ikke har lige meget filter på de to rulninger (har også set 4. gear rul som ser en del anderledes ud..) dvs der skulle måske have været mere filter på den udskrift der ligger her. MVH søren


Korrekt, den blev rullet første gang i 4. gear, og viste 294 hk, og 420 nm, men omdr. var på 4800.

Og det er ikke for at stikke imod Otto, jeg er fuld ud tilfreds med resultatet / rulningen, vil bare gerne vide hvorfor den evt. flakker sådan, måske vi har lavet noget forkert, den kører jo trods alt med DE styring.

Og jeg vælger igen Otto til rulning, den skal rulles 2-3 gange endnu, da den gerne skulle over 500 hk.

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008, 21:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:25
Indlæg: 217
Alle udskrifter du har set hos mig Søren ,er i samme opløsning(filter)

Rulningen i 4.gear blev rettet til så rpm. passer(den Søren har set)

Om det var mig eller min PC. der havde fået en lille hjerneblødning da du var her med din bil ved jeg ikke (måske begge dele)

Her i vinter går jeg og roder en del med sensorer og loggerbokse,som hver i ser krøver lidt forskelligt,nok noget af det der gik galt et par gange

MEN de 3 rulninger du fik udskrift på er gode nok,

Mvh Otto


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team