Gummispoiler skrev:
tonnilerche skrev:
Prøvede en Almera 2.0 GTi.. den der SR20DE motor i en 1000kg tung bil.. mange hk, men kun 178nm og de ligger højt oppe. Alt for lidt nm og alt for mange rpm...
...Samtidig må det også godt være en bil man ikke ser alt for mange af...
Mvh Tonni.
Citat:
Der er mange gode bud, kan selv anbefale en civic 3. generation med en 1. generations crx 1,6 16v motor.
rimeligt bytte arbejde der kan ordnes på en weekend.
ca 800kg med 125-130hk og så kan den presses op på 15km/l som en lille dejlig sideeffekt.
med lidt held kan det skrues sammen for 20kg, og så er der 10kg at lege for ud over.
Hvis det er bundtræk og heste der ikke skal ligge for højt i omdrejningsfeltet, ville jeg nok ikke mene, at Hondas B16A motor er den idielle, men det er nok bare mig... Og om der er mange af dem... tjaa, det kommer vel and på hvor man bor.
Hva med en Fiat Brava HGT (2.0 20v)?? Prisenlejet er måske lidt forkert, men et bud.
så er timen ringet ind til honda-skolen..
b16 (v-tec) kommer først i 4. generations civic og 2. generations crx
omtalte motor hedder cz1 og ringer lige knap så mange omdrejninger (og ca 25hk mindre)
b- motorerne er også muligt at smide i, det er bare lidt mere kompliceret og dyrt.. men 850kg bil med en cr-v 2,0 blok kombineret med en b16 eller 18 top vil jeg stadig mene har bare en lille smule moment...
_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
www.slavteren.tk