Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 06:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2008, 22:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1661
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 216897.htm

Men elruderne er defekte. DET der er råt moment

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2008, 23:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
sunny n14 2.0 GTI ?? 143hk 170nm? (er lidt i tvivl om nm) koster som regel fra 30K og op

EDIT : havde lige overset du havde prøvet en almera med samme motor :oops: tror ikke at sunnyen er meget lettere

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2008, 00:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Kadett C med 2.4 motor. Kan med en opkortet 3.0 indsugning og BMW 635 luftmængdemåler, 296 knast og 2" udstødning komme op på 160hk og omkring 220nm. Den vejer ikke ret meget.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2008, 10:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
Der er mange gode bud, kan selv anbefale en civic 3. generation med en 1. generations crx 1,6 16v motor.

rimeligt bytte arbejde der kan ordnes på en weekend.

ca 800kg med 125-130hk og så kan den presses op på 15km/l som en lille dejlig sideeffekt.

med lidt held kan det skrues sammen for 20kg, og så er der 10kg at lege for ud over. :wink:

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2008, 12:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
tonnilerche skrev:
Prøvede en Almera 2.0 GTi.. den der SR20DE motor i en 1000kg tung bil.. mange hk, men kun 178nm og de ligger højt oppe. Alt for lidt nm og alt for mange rpm...


...Samtidig må det også godt være en bil man ikke ser alt for mange af...


Mvh Tonni. :up:


Citat:
Der er mange gode bud, kan selv anbefale en civic 3. generation med en 1. generations crx 1,6 16v motor.

rimeligt bytte arbejde der kan ordnes på en weekend.

ca 800kg med 125-130hk og så kan den presses op på 15km/l som en lille dejlig sideeffekt.

med lidt held kan det skrues sammen for 20kg, og så er der 10kg at lege for ud over.


Hvis det er bundtræk og heste der ikke skal ligge for højt i omdrejningsfeltet, ville jeg nok ikke mene, at Hondas B16A motor er den idielle, men det er nok bare mig... Og om der er mange af dem... tjaa, det kommer vel and på hvor man bor.

Hva med en Fiat Brava HGT (2.0 20v)?? Prisenlejet er måske lidt forkert, men et bud.

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2008, 16:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Westmus skrev:
... Peugeot 205 GTi i 1,9 udgaven?

Bare lige for at lege videre med den tanke, så "af"-udstyre den til en Rally, tror den kan komme ned omkring 800Kg så og har 130Hk/165Nm standard. Nu var det jo træk nedefra der var ønsket og let synsbar vil jeg gætte på.... så motoren kan trylles til næsten en 2,4. Med resten nogenlunde standard kunne man gætte på at det måske så hedder 150Hk og 200Nm... Med en motor der ligner og går som en standard, bare med kraftigere træk hele vejen. Til 800Kg er det vist nok til at det kan kaldes underholdende? Ellers er 150hk/200Nm da et ok udgangspunkt at tune videre fra.

Så begynder det da at ligne noget. Men der er bare den hage at det vist er halvpebret at bygge til en 2,4, men det kunne jo være man kunne løbe over noget brugt grej. :)


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 04 mar 2008, 16:37 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Hold da mund for nogle gode svar.


Nu sad jeg og spekulerede lidt...


Mitsu Colt 92-96... Ka der kastes en 4G63 ned i den? Ved at en 4G63 kan kastes ned i den gamle Colt.. Og den gamle colt er også lavet i en gti-udgave, med samme motor som den nye gti-colt..


Grunden, er at den egentligt er nydelig.. Ikke så fandens mange af dem...

Std 1.6'eren har vist 113hk og 136nm.. Gad vide hvordan den ville reagere med noget 2" udstødning og sådan..

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2008, 17:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
citroen zx. pug 306. Der kan du kigge den 8v turbo motor i fra 406, xantia.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: a
Indlæg: 04 mar 2008, 17:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
tonnilerche skrev:
Hold da mund for nogle gode svar.

Sådan en fælles brainstoming er altid godt grundlag for ny inspiration og nye ideer. :)

Hvis det er bundtræk og moment du er efter, er der vel næsten kun to indgangsvinkler...enten noget der kan puste i motoren eller bare en stor motor, jo flere kubik jo bedre. Med hensyn til vægten så holder "jo nyere bil, jo tungere" vist næsten altid stik. :wink:

Mitsubitsi.... er det ikke dem med tit svimlende dyre reservedele? For så kunne det være lidt af et økonomisk vovestykke at købe sådan en ældre GTI ... jo mindre gængs bilen er jo svære er det også med stumper i det hele taget.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: a
Indlæg: 04 mar 2008, 17:53 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Westmus skrev:
tonnilerche skrev:
Mitsubitsi.... er det ikke dem med tit svimlende dyre reservedele? For så kunne det være lidt af et økonomisk vovestykke at købe sådan en ældre GTI ... jo mindre gængs bilen er jo svære er det også med stumper i det hele taget.


Altså.. hvor dyr kan den være når jeg kommer fra en Charade der også er dyr i dimser?


De ting jeg har skiftet, ved jeg koster:

300kr for bremseskiver foran
1000-1500kr for kobling afhængig af kvalitet.
1000kr for et knokle-led til trækakslerne.
2500kr for komplet udstødning ( her blev der lavet rustfri tigget sammen, med udskiftelige potter, istedet for )
300kr for koblingskabel
300kr for styrekugle
600kr for bærearm

dette er priser på hatsu-dimser... et bud på hvor dyr en mitsu er i forskel er meget velkomment :D

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team