Ja.. Håber ikke en så "plat" tråd skræmmer jer væk
Men jeg vil have noget andet end min rustne hatsu.. For filan det er en hovedpine at tænke på at den falder flere kg i vægt om året
Samt at knokle-led og gearkasse ikke kan holde til det..
Men problemet ligger i at jeg vil have noget der har nok moment kontra vægt.. Jeg kører til daglig en Daihatsu..
775kg med 1600cc motor 105hk og 160nm..
Og de ligger i et ret bredt spænd.. Og med en forholdsvis lav-gearet gearkasse kan den pis-spand sgu flytte sig!.. Den er ikke voldsom 0-100, men det er fandens sjovt at blive trykket i ryggen i næsten alle gear.. Moment er lækkert
Men men men.. Hvor finder jeg noget der tilsvarer den? Eller noget der kan modificeres meget simpelt? ( let.. vil ikke starte stort og voldsomt projekt, da det skal være min hverdagsbil ). Et motorskift ville være fint nok, men vil ikke rode mig ud i eftermonteret tryk endnu, medmindre det er 90% bolt-on.
Kommer jeg op i høj vægt, skal den jo have meget moment.. rigtig meget egentligt? Har ikke prøvet noget der tilsvarer den.. Prøvede en Almera 2.0 GTi.. den der SR20DE motor i en 1000kg tung bil.. mange hk, men kun 178nm og de ligger højt oppe. Alt for lidt nm og alt for mange rpm..
Samtidig må det også godt være en bil man ikke ser alt for mange af..
Jeg må indrømme at mine tanker har været over en golf3 VR6, men prisen er for høj.. Man betaler sgu for meget for mærket.. Og så er jeg sååååå hamrende træt af at se golf3'ere i hverdagsbilledet.
Prisen er noget der ligner 30k + mønt til evt modifikation.
Gerne noget der er simpelt at skrue på selv.
Hvor i verden er vi henne? Jeg er meget meget lost synes jeg.
Forslag modtages med kyshånd, og evt kolde tuborg hvis du er fra Holbæk
Mvh Tonni.