Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2008, 09:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert skrev:
Ravnen skrev:
Det godt Wankel, så kan de sku lære det.... hydraulik slanger og billigst muligt.. tsk tsk tsk, hvad fanden er det for nogle ting at sige i denne forbindelse...

AN FITTINGS FOR HELVEDE!!!


Jeg har ikke sagt noget om billigst muligt...

I øvrigt kan jeg ikke se problemet i hydraulikslanger - sådan noget hydraulik kører med TEMMELIGT højt tryk - langt højere end man render og fedter med på en oliepumpe i en bil.
Jeg ved ikke hvad AN er ratet til, men det andet er i hvert fald langt overkill på holdbarheden.

Det andet er at jeg altså ikke har tid til at vente på Summit, UPS og det danske toldvæsen, endsige gider vente på det hvis jeg kan få krympet fittings som kan nøjagtigt det samme uden at være blå....
For det er sådan ca. hvad AN-fittings kan i forhold til så mange andre fittings: Være blå...


Tjae, det er så ikke lige rigtigt, de findes i andre farver også, men det er ikke det vigtigste i denne sammenhæng, prøv med vægt, prøv med at du med AN fittings selv kan samle dine slanger på stedet UDEN brug af klamme spændebånd eller beskidte traktormekanikere, bestiller du fra f.eks. Summit tager det normalt ca. en uge for dine stumper at komme hjem med UPS, som foriøvrigt tager sig af alt det der med told og moms.

Men by all means, brug dog bare ting der er designet til noget andet hvis du syntes det er det rigtige at gøre... :hrmpf:

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2008, 09:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg må tilstå at jeg synes at din arrogance antager usete højder - hvorfor i alverden skulle traktormekanikere være "beskidte"? Er de også kinesere nu vi er i gang, eller hvordan?

Jeg har selv haft ideer om at få fremstillet hydraulikslanger med krympede fittings i begge ender - her er altså ikke tale om noget med "klamme" spændebånd, men derimod fittings som kan gå direkte på og adskilles mindst lige så nemt som AN-fittings. Det er jo faktisk mere eller mindre samme koncept, bare en anden standard.

Men fortsæt DU bare med dit snæversyn...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2008, 10:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert skrev:
Jeg må tilstå at jeg synes at din arrogance antager usete højder - hvorfor i alverden skulle traktormekanikere være "beskidte"? Er de også kinesere nu vi er i gang, eller hvordan?

Jeg har selv haft ideer om at få fremstillet hydraulikslanger med krympede fittings i begge ender - her er altså ikke tale om noget med "klamme" spændebånd, men derimod fittings som kan gå direkte på og adskilles mindst lige så nemt som AN-fittings. Det er jo faktisk mere eller mindre samme koncept, bare en anden standard.

Men fortsæt DU bare med dit snæversyn...


Nu foregår det her jo lidt i sjov, Wildert...

Og at kalde mig for snævertsynet er nok lige skudt lidt lige for meget forbi målet, jeg har selv brugt den løsning du omtaler meget før i tiden, men det var før jeg fandt ud af fordelene ved at bruge AN fittings, et af problemerene ved at bruge din løsning er at det meget hurtigt kommer til at ligne lort med "irrede" og anløbne samlinger og hvis du mener at jeg er arrogant fordi jeg prøver at trække noget æstetik med ind i denne ligning og bilhobby verdenen generelt så bærer jeg gerne denne titel også...

Mvh Den Arrogante Ravn

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2008, 11:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Ravnen skrev:
Wildert skrev:
Jeg må tilstå at jeg synes at din arrogance antager usete højder - hvorfor i alverden skulle traktormekanikere være "beskidte"? Er de også kinesere nu vi er i gang, eller hvordan?

Jeg har selv haft ideer om at få fremstillet hydraulikslanger med krympede fittings i begge ender - her er altså ikke tale om noget med "klamme" spændebånd, men derimod fittings som kan gå direkte på og adskilles mindst lige så nemt som AN-fittings. Det er jo faktisk mere eller mindre samme koncept, bare en anden standard.

Men fortsæt DU bare med dit snæversyn...


Nu foregår det her jo lidt i sjov, Wildert...


Aha - ok - jamen det er taget til efterretning, og det er også fair nok.
Men så vil jeg tillade mig at sige: Jeg kender dig ikke fra den virkelige verden, og dine indlæg lader en del tilbage at ønske omkring smilies og andre ting som kan hæve forståelsen.
Af de fleste af dine indlæg i denne tråd har jeg ikke en chance for at vurdere at ironi var en del af budskabet, og derfor tager jeg det som (jeg mener at) det står: nemlig helt alvorligt.
Men det er noteret at der er der er noget ironi ind over det - så godt ord igen! :-)

Citat:
Og at kalde mig for snævertsynet er nok lige skudt lidt lige for meget forbi målet, jeg har selv brugt den løsning du omtaler meget før i tiden, men det var før jeg fandt ud af fordelene ved at bruge AN fittings, et af problemerene ved at bruge din løsning er at det meget hurtigt kommer til at ligne lort med "irrede" og anløbne samlinger


Eh - må du hjertens gerne lige "uddanne" mig på hvor jeg tager fejl, men jeg kan altså ved gud ikke se hvordan den ene type fitting kan give mindre fuglerede end den anden?
Jeg har personligt ingen løsning som sådan endnu - jeg har haft en ide om at få lavet slanger på mål, med krympede fittings på - formentlig med omløbere, og det så direkte til de metriske fittings på "bøf" og køler.
Dvs. ingen spændebånd og i øvrigt heller ingen mellemstykker som AN-løsningen faktisk vil påkræve.
Du må meget gerne endnu en gang forklare mig hvori fordelen består fuglerede-mæssigt ved de hersens AN-fittings?

Jeg er med på vægtargumentet, men lad mig sige med det samme: Det er, mht. mine oliekølerslanger, IKKE en begrænsende faktor for om jeg kører hurtigere - der er altså nogle ting bag rattet som kan give mere.

Citat:
... og hvis du mener at jeg er arrogant fordi jeg prøver at trække noget æstetik med ind i denne ligning og bilhobby verdenen generelt så bærer jeg gerne denne titel også...


Jeg ved ikke hvor du har den ide fra, at jeg skulle finde din facon arrogant fordi du vil trække æstetik ind i det. Men for at beskrive det præcist, så synes jeg at det var arrogant at skrive at traktormekanikere var beskidte, at AN skulle være bedre "bare fordi", etc.

Det eneste argument jeg personligt har hørt endnu som holder lidt vand, det er vægt - men det er som sagt ikke en faktor der er relevant her.
Ellers er der blevet skudt på alternativer som bygger på samme koncept, men som bare ikke hedder Aeroquip og er rød og blå-eloxeret.... det er IMO arrogant.

Hvis du havde skrevet at du synes at det så godt ud, at du fandt det store udvalg rart, osv. - så var det noget jeg ku' bruge til noget. Så var det din holdning, og det er fint...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2008, 12:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert, jeg skal prøve at forklare...

AN fittings kontra jern løsningen ifølge ravnen...

Fordele ved gammelt jern :wink: løsningen:

1) Pris. :gnaek:
2) Tilgang.
3) Mange muligheder.

Bagdele ved brug af gammel jern :wink: løsningen:

1) Vægt.
2) Udseende efter kort tid. :shock:
3) Adskildelse problematisk (fastgroede omløbere). :damn:
4) Valg af alm. hydraluikslanger besværligører montering (meget stive).
5) Kræver maskiner for at samle.
6) Motor havarier ER set ved at omgå ovennævnte punkt. (spændebånd) Billede


Fordele ved AN løsningen:

1) Vægt.
2) Meget stort udvalg (Kan også fåes i sort og alu. farve m.f.). :reading:
3) Udseende. :wow:
4) Anvendelighed, nemt at bruge. :gnaek:
5) Nemt at samle, kræver ikke maskiner.
6) Findes i tre typer, med og uden rustfrit stålflet samt som hårde rør (ALU.)
7) Anløber ikke, og er derfor til at skille ad efter brug. :gnaek:
8 ) Sejheds faktor i top. 8)

Bagdele ved AN løsningen:

1) Pris.
2) Leveringstid, på mindst en uge.Billede
3) Overhængende fare for at nogle tilhængere af gammelt jern :wink: løsningen vil syntes at du er arrogant og dekadent ved at bruge AN fittings. Billede

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2008, 13:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Du har vist til overmåde levet op til det med de smileys ;-).
Vi siger tak for det uddybede syn på tingene - det var da anvendeligt :-).

Jeg vil dog endnu en gang understrege at jeg som sådan ikke synes der er noget arrogant og dekadent ved at bruge AN-fittings som sådan. Jeg synes det er arrogant bare stampe i gulvet og sige "det er det eneste der duer - uanset hvad - og alle der ikke synes det uden at jeg behøver begrunde det, er nogle beskidte traktormekanikere". Der er altså en væsentlig forskel - omend vi ikke holdningsmæssigt er helt på bølgelængde, så respekterer jeg dig som en person der er logisk tænkende, så jeg har tiltro til at du godt kan gennemskue forskellen ;-).

For at komme tilbage til selve emnet, så må jeg tilstå at jeg synes det er småt med problemet omkring adskilllelse af jern-fittings. Ja, de kan da gro fast når de har siddet i 20 år, og de bliver naturligvis også irrerede i løbet af den tid. Men jeg kan ikke helt genkende det som et egentligt problem.
Jeg har dog skildt nogle K-jetronic 'sprøjt ad, og de er i sagens natur monteret på nogle halvgamle biler der har været kloden rundt nogle gange. Her KAN de da godt være groet fast, men jeg opfatter det seriøst ikke som det helt store problem - og slet ikke i forhold til race hvor bilen holder inde, og der ikke er mange skruer som man ikke har fat i mindst én gang om året.

Ang. det her med at AN-fittings IKKE skulle anløbe - kan det nu passe? Det er eloxeret alu svjv - men eloxeringen bliver vel slidt af visse steder, og alu irrer som bekendt. Er det virkeligt bedre end elektrogalvaniseret (gammelt) jern?

Men hvis leveringstiden er som nævnt fra Summit, så er det værd at overveje med dagens dollarkurs. Jeg kan jo, om ikke andet, få et tilbud på hydraulikslanger og så sammenligne.

Hvad plejer tolden at være på bildele fra USA?

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2008, 13:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg anfægter ikke at AN er sagen og at man ser dem anvendt meget i raserbiler, men jeg syns det ligner riceboy lir.. shoot me if you want

I en ghettobil som wilderts ville jeg flyve ned til traktormekkeren og få en bigballe og lidt hydraulikslanger med stålfittings og glæde mig over at olien nok skal blive hvor den skal..

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2008, 14:18 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2007, 12:57
Indlæg: 385
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Wildert skrev:


Ang. det her med at AN-fittings IKKE skulle anløbe - kan det nu passe? Det er eloxeret alu svjv - men eloxeringen bliver vel slidt af visse steder, og alu irrer som bekendt. Er det virkeligt bedre end elektrogalvaniseret (gammelt) jern?

de er lavet i søvands alu .. lidt som rustfri :lol:

Men hvis leveringstiden er som nævnt fra Summit, så er det værd at overveje med dagens dollarkurs. Jeg kan jo, om ikke andet, få et tilbud på hydraulikslanger og så sammenligne.

Hvad plejer tolden at være på bildele fra USA?

Den er max 4,5%


_________________
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2008, 14:25 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2007, 12:57
Indlæg: 385
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
xillur skrev:
Jeg anfægter ikke at AN er sagen og at man ser dem anvendt meget i raserbiler, men jeg syns det ligner riceboy lir.. shoot me if you want



Hmm riceboy lir , fordi man vælger noget der er let og ved det virker, så er men til riceboy lir :ha:

Gad vide hvorfor de bruger dem til fly/race med flere... :lee:

_________________
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2008, 14:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
kolermanden skrev:
Gad vide hvorfor de bruger dem til fly/race med flere... :lee:


fordi de virker godt sammen med fartøjer med store vinger? igen lissom rice-boys :grin:

nu snakker jeg kun looks and feel og der er jeg mere til gamle biler og jernfittings, så brug i bare jeres eloxeret alu fittings..

og den med vægten virker søgt, nærmest som en messen der skal retfærdiggøre brugen af overprised riceboy lir :lee:

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team