Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 18:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 11:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
mh skrev:
Wildert skrev:
lqs skrev:
en del standard.... biler får brug for en ny brandstoftank.



Aaaah hva'? De fleste biler jeg kender af bare marginalt nyere dato, har fra fabrikken plastiktank under bilen - det opfylder normalt kravet om adskillelse mellem tank og kabine.

Af de lidt mere oldnordiske konstruktioner fra 70'erne, hvor tanken er indenfor karosseriet, er der oftest tale om biler af sedan-typen. Her er tanken oftest i bagagerummet. Her er det altså en smal sag at svejse 1 m3 karosseriplade i bagsædet og henover hattehylden for at lukke af. Alternativt lukke huller i den oprindelige konstruktion.

Hvis der er nogle lidt mere kreative konstruktioner derude, med andre hjulophæng og den slags, som har nødvendiggjort en anden tank, så er det klart at de kan være i problemer. Men på et projekt af den art kan jeg ikke have ondt af at man er nødt til at bestille en fuel cell.


Så hvis man tager en Jaguar XJS HE Coupe så kan man ikke komme blandt danmarks hurtigste biler hvis man tager den fra udstillingen og kører op til stregen fordi den er standart med benzintanken bag bagsædet... samme gælder Mercedes 500SEL ! ? !


Mja - men det er jo så bare et par enkeltstående eksempler som der altid vil være. Jeg har selv nævnt et par andre oldtidskonstruktioner (;-)) som også har problemet. Men sådan er det - grænsen må være et eller andet sted, og nogle bliver ramt.
I det her tilfælde er det få der bliver ramt, og endnu færre som ikke relativt nemt kan gøre noget ved det.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 12:13 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:27
Indlæg: 42
Ja en alm boble får også lidt problemer med det tank halløj
de skriver fia godkendt tank hmm var lige en tur på summit hjemmesiden og de skriver ikke noget om fia godkendt tank ved deres produkter hmm
hvor skaffer man dem så ?

John


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 12:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
luske skrev:
HenrikGM skrev:
Tror der kommer biler med NITRO i tanken i år... ;-)


den "farlige" eller den almindelige slags :mrgreen: http://www.nitro3000.dk/

MVH Luske


"farlig" lig med sjov?

det er denne reaktion vi snakker om: 4CH3NO2 + 3O2 → 4CO2 + 6H2O + 2N2

Prøv at slå "4CH3NO2" op på google.

Tør ikke lige sige om nitro3000.dk sælger et produkt der kan det..? :coffee:

Som sagt; Ingen tjekker det, so who cares?

Jeg vil tro en masse af de regler er som de plejer. De har dog ikke gjort som de blev opfordret til: Sæt kryds ved de regler der ikke bliver håndhævet....Derfor gætter folk nu på hvor meget de skal lave deres bil om....(igen).

Men de er da historiskt tidligt ude med reglerne, lad os så lige se dem forklare hvad de mener. Forummet er fint til det formål, ellers har de en glimrende hjemmeside man kan uddybe sådan nogle ting på.

Problemet er man ikke ved om reglerne tages bogstaveligt denne gang.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 13:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Elnef skrev:
Ja en alm boble får også lidt problemer med det tank halløj


Ligger den ikke ude foran? Altså udenfor kabinen?
(Jeg er absolut ikke hjemmevant i bobler, men jeg synes da at ku' huske at der er noget med noget der?).

Citat:
de skriver fia godkendt tank hmm var lige en tur på summit hjemmesiden og de skriver ikke noget om fia godkendt tank ved deres produkter hmm
hvor skaffer man dem så ?


Bruno Hansen, CarShoppen, etc. - der er masser af leverandører herhjemme.

Hvis du snakker med Peter fra http://www.rallyshop.dk/ så tror jeg også at han kan hitte en.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 14:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
væsketæt adskildelse er nok det springende punkt i dette (tank) spil.
er der flere regler? JOHN?? BENJAMIN??? MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 16:46 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:27
Indlæg: 42
jep det er den væsketætte adskildelse der er det punk der gør at der skal ny tank til

er der flere regler ? øh den forstod jeg ikke helt ??

John


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 16:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ja, pkj JOHN kommer ind fra sidelinien, og skriver at break out er 7.5.... er det blot en påstand eller? MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2008, 08:33 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 15 sep 2003, 16:20
Indlæg: 59
Geografisk sted: Fyn
[quote="8v"]12. Brændstof

Kun Benzin og Diesel er tilladt
(Helt eller delvist Methanol, Ethanol og Toluen mm.er forbudt)


Så hvis man møder op med Bio95 i tanken er man diskvalificeret :)[/quote]




Tja hvis de tager sig sammen og håndhæver den er der mange top 10 biler der får problemer :lol: Så falder effekten en del på dem :(

Men jeg tvivler på at de gør det, for det koster jo penge og teste det :gnaek:

Mvh Henrik D.S.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2008, 12:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Henrik D.S. skrev:
8v skrev:
12. Brændstof

Kun Benzin og Diesel er tilladt
(Helt eller delvist Methanol, Ethanol og Toluen mm.er forbudt)


Så hvis man møder op med Bio95 i tanken er man diskvalificeret :)





Tja hvis de tager sig sammen og håndhæver den er der mange top 10 biler der får problemer :lol: Så falder effekten en del på dem :(

Men jeg tvivler på at de gør det, for det koster jo penge og teste det :gnaek:

Mvh Henrik D.S.


De nævner jo ikke noget om Nitromethan....? 25-50% og en ny tændingskurve så kan man nok slippe afsted med en helt ok effektforøgelse ;-)

Og nej, det er ikke sandsynligt at de vil teste det, prisen og den forsinkelse det medfører vil næppe accepteres.

Eneste alternativ er at de leverer brændstoffet, feks får Shell til at komme med skidtet. Ellers må man nok konkludere at brændstof er frit, trods reglen.
Cheaters are winners.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2008, 16:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Citat fra DHB Reglerne: Nitrometan er FORBUDT!

Står der også...


Note: Admin har rettet i citatkoden jf. regel nr. 8 ved de generelle forumsregler (står øverst i forummet).

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team