Det kan jeg kun give ret i. Der findes det svære ikke et superprodukt. Der er noget som hedder rusomdanner. Jeg skal ikke kunne sige helt hvad det omdanner det til, men det er ikke metal, og der ruster for det meste bare videre.
http://www.ipass.net/~garypearce/thanks ... stycar.jpg.
For at reparere rusten plade, skal du slibe ALT det rustne væk først. Også selv om der kun er en meget lille smule rust tilbage og du spartler eller maler oven på , ruster det bare videre under og bobler op igen.
Personlig bruger jeg en vinkelsliber, evt. med en papskive. Er der meget rust skal du nok regne med at komme igennem pladen, men det betyder ikke noget. Når du har helt rustfri metal tilbage skal du vurderer om der skal svejses nyt på. Har du ikke mulighed for dette eller er det et mindre sted er det nok at spartle det op.
Brug plastic pattings glasfiber og PP100.. PP100 er en finspartel, men den trækker fugt igennem. Derfor skal du bruge et tynd lag glasfibersparten nederst. Hvis der er hul i pladen er det godt til at lappe det med. Når det er tørt (ca 30 min) slib det af, der stikker længere ud end der hvor der var plade før. Spardel resten op med pp100 og slib det med kort 180 til det har formen. Brug derefter finere sandpapir. Er der stæder hvor der mangler lidt spartel kan man godt spartle flere gange oven på, men fjern slibestøv.
Skal det være rigtig godt, bruger man vandslibepapir kort 800 til sidst. Men husk at det skal være knastørt før du maler.
Maler du med spraydåse så husk at det er ret tyndt og start med at male nogle tynde lag og lad det tørre hver gang i 1 min. Ellers løber det for dig.
HypHest
Skal det være rigtig godt, bruger man vansslibepapir kort 800 tilsidst. Men husk at det skal være knastørt før du maler.