Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 03:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: valg af turbo
Indlæg: 14 feb 2008, 21:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
hej
kunne godt tænke mig lidt hjælp til min turbo. Da jeg står for at skulle finde en støre turbo da jeg ikke tror min er stor nok mere den jeg har nu er en garret TB2534 og serienr 465 489 5. Men kan ikke helt finde ud af om det er en t2 flance eller en t25 mit mål er ca 200 hk for en 1300 motor
Mvh Lars


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2008, 22:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Lars PH skrev:
hej
kunne godt tænke mig lidt hjælp til min turbo. Da jeg står for at skulle finde en støre turbo da jeg ikke tror min er stor nok mere den jeg har nu er en garret TB2534 og serienr 465 489 5. Men kan ikke helt finde ud af om det er en t2 flance eller en t25 mit mål er ca 200 hk for en 1300 motor
Mvh Lars


t2 og t25 skulle gerne være det samme hvad flange angår, med mindre jeg da har misforstået noget... men jeg er 99 % sikker (vi snakker og "inlet" på turbinehuset ikke?? --- den "firkantet flange hvor "udstødningsgassen" kommer ind i turboen... den med 4 bolte på støbejernshuset )

Hvis det følger garrett's forskrifter så skulle det være en 34mm induser diameter på kompressoren hvilket ikke er specialt stort .. men om du kan nå 200hk med denne lader vil jeg ikke gøre mig klog på ... jeg ved at en GT2860RS aka disco potato virker fint på en 1,8-2L r4 hvor målet er en 190-280 hk (måske optil og endag lidt over en 300 hk)

men anywat så burde en GT25xx (xx=40-60) i et ~.8x trim kunne levere en 200+ hk på en 1300 motor

(er det en 8n eller 16v motor du har ??)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2008, 07:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Det er en polo fra 83 med 8 ventieler ved faktisk ikke om det er en 1300 eller 1000 men målet er stadig 200 hk med standart motor lige nu har den omkring 140. eller det vil sige lige nu ligger det hele i kasser og skal sættes på min nuye polo da jeg kørte galt med den gamle. så inden jeg samler igen kunne jeg lige så godt få lidt bedre dele hjem til målet. det næste problem er at det er lavpris buget lige nu ligge alt med den gamle bil til under 10000 med køb af bil


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team