Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 00:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 feb 2008, 17:54 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Det er efterhånden et stykke tid siden jeg har skrevet her på forum men efter at have fået min ældre uno ud at køre igen er jeg nu seriøst begyndt at overveje at skifte til en ms styring.
Jeg har læst lidt op på det men er endnu ikke helt skarp i det.

Motoren:
1372ccm 8 ventilet 4 cylinder med 85-90 hk
Ingen tryk. Der sidder en føler til svinghjulet men ikke en decideret krumtapsføler. Umiddelbart får den omdrejningssignal via tændspolen. Der er én tændspole.
Motoren har flere småændringer (udstødning/manifold, planet top, større spjæld) men den største ændring er nok en skarpere knast.
Bilen bruges IKKE til hverdag men primært til trackday og hygge/for sjov kørsel. Den har OE lambdasensor og umiddelbart er det kun evt. krumtapsensor og lufttemperatur sensor der mangles for at køre MS.

Jeg regner med at bygge motoren om til multipoint (med samme størrelse spjæld) samtidig med skifte til MS da den pt er en SPI.
Umiddelbart regner jeg med at skulle have fat i en MS1 med extra kode så der skal køres både sprøjt og tænding via MS.
Som det måske nok fremgår har jeg ikke læst mig igennem alt endnu og det er da heller ikke meningen at det skal laves lige nu så jeg kommer til at bruge noget tid i manualer og forums når jeg engang kommer igang men jeg er lidt ude efter at høre om jeg er inde på noget af det rigtige/om mine antagelser måske er rigtige.
Jeg regner med at købe en samlet boks da jeg ikke kommer alt for godt ud af det med en loddekolbe, men tror dog ikke at jeg køber et færdigt relayboard.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2008, 12:09 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Dagooz skrev:
Umiddelbart regner jeg med at skulle have fat i en MS1 med extra kode så der skal køres både sprøjt og tænding via MS.


MS 2 kan kører med tænding og sprøjt fra standart...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2008, 18:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Juel skrev:
Dagooz skrev:
Umiddelbart regner jeg med at skulle have fat i en MS1 med extra kode så der skal køres både sprøjt og tænding via MS.


MS 2 kan kører med tænding og sprøjt fra standart...


Jo men det er vel også det... Jeg regner med at købe færdigsamlet og så bliver det 800-1000 kr mere bare for at det er ms2. Ikke at forstå som at den pris egentlig skræmmer mig men jeg kan ligeså godt spare hvor jeg kan ;-) . Ellers klarer ms1 med extra kode vel den opgave lige så fint?

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2008, 18:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Dagooz skrev:
Juel skrev:
Dagooz skrev:
Umiddelbart regner jeg med at skulle have fat i en MS1 med extra kode så der skal køres både sprøjt og tænding via MS.


MS 2 kan kører med tænding og sprøjt fra standart...


Jo men det er vel også det... Jeg regner med at købe færdigsamlet og så bliver det 800-1000 kr mere bare for at det er ms2. Ikke at forstå som at den pris egentlig skræmmer mig men jeg kan ligeså godt spare hvor jeg kan ;-) . Ellers klarer ms1 med extra kode vel den opgave lige så fint?


Ja..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2008, 10:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
MS1 vil klare sig udemærket, jeg kører tænding og sprøjt, ladetryk og knock-detection uden at kny... ;)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Senest rettet af Saab-Daniel 12 feb 2008, 14:46, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2008, 13:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Kanon. Så er det vidst den vej jeg går.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2008, 14:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Husk der kræves et par små-ændringer for at køre knock-detection og boost-control, men det er vittertligt ikke svære ændringer... For jeg har selv lavet dem, hehe... :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2008, 13:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Må indrømme at det nok er to fuktioner jeg ikke tager i brug. Har ingen intentioner om tryk på denne motor så det overflødiggør definitivt boost-control ;-)

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team