Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bramming / Esbjerg
Hvad siger i til billederne? Hvorfor ser ventilerne sådan ud?

Det var meget svært at få den til at tage billeder tydeligt af ventilen i udstødningskanalen. Men der er den samme farve som ventil hovedet.

Og ser tændrørene ikke nogenlunde ud? Den har kørt ca. 250.000km og har kørt med std. opsætning indtil nu.

Jeg skal igang med at renovere og hæve effekten til mellem 180-200HK.

Skal ventilerne udskiftes, eller skal de bare rengøres og tjekkes for slid? Jeg har en org. rep. bog fra VW, så der kan jeg læse slid tolerancer.

Btw. Motoren er en 2,0 16v ABF motor fra en Golf 3.

Link til billeder!

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=18395

Golf 1 2,0 16v Projekt igang.
Mitsubishi Strada 2,5 TD

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i det mørke
Jeg ville da være glad hvis toppen så sådan ud.med tanke på de Km. der er på tælleren. Den er ensartet( på alle 4), lidt mager måske..men i store træk ser det da fint ud.
Dine udstødnings ventiler er i sagens natur bedst til at holde sig selv rene ved den højere varme, men i udstødningskanalen er der selvfølgelig sod, og det kan ikke undgås på en gadebil, slet ikke med så mange Km. på tælleren.

En motorvasker ville være guld ( en maskine som man kan lægge dele i blød i og efterfølgende koge delen ud..så de er helt rene)..den billige er amugol som kan købes mange steder, og lade det trække i rigtig lang tid, mere end en kop kaffe tid :wink: en dag eller 2, og hold det vådt hele tiden så vidt mulligt. rengøres efterfølgende i varmt vand.

Så kan du nemt komme i bund med det. Polér ventiler, se om dine sæder er inden for mål (sædebredde) og slør ved styr mv. ifht din værkstedsbog, ellers ned til topstykkemanden med det.

Go fornøjelse med det

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Du skal i hvert fald som minimum tjekke for slid - men det er formentlig nærmere styrene som skal skiftes.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bramming / Esbjerg
Super. Ventilerne får lige en gang rens. Og så kommer den forhåbenlig ikke til at køre lidt magert igen med de nye Weber. :mrgreen:

Motorblokken blokken er 100% ren nu. Den fik lige 8 timer i vores industri vaskemaskine. Topstykket får samme tur. :) Jeg har haft lidt småt med tid, så i næste uge regner jeg med at måle den ud for slør og slid. Evt. dele udskiftes eller slibes op og så skal den portes og flow testes. Så håber det bliver godt.

Golf 1 2,0 16v Projekt igang.
Mitsubishi Strada 2,5 TD

Titel:
Senior Medlem

Rosendal skrev:
Super. Ventilerne får lige en gang rens. Og så kommer den forhåbenlig ikke til at køre lidt magert igen med de nye Weber. :mrgreen:

Motorblokken blokken er 100% ren nu. Den fik lige 8 timer i vores industri vaskemaskine. Topstykket får samme tur. :) Jeg har haft lidt småt med tid, så i næste uge regner jeg med at måle den ud for slør og slid. Evt. dele udskiftes eller slibes op og så skal den portes og flow testes. Så håber det bliver godt.

Mit topstykke på den PL jeg bygger op omkring, skulle have 8 nye ventilstyr på udstødnings siden, de var slidte, men indsugnings var fine nok.. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time