Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 05:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
De ER ikke mennesker

http://www.furisdead.com/feat/ChineseFurFarms/

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Til alle dem der "aktivt" nyder godt af at støtte Kina - ENJOY!!!

Håber at i må brække jer i lårtykke stråler!

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Hold kæft en dum kommentar Ravnen. Det har jo ikke en skid med hindanden at gøre...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Moderator

Ravnen skrev:

Tænk dig rigtigt godt om næste gang du køber FORD reservedele min fine ven.....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i det mørke
Endnu en grund til at lave Kina om til en paddehat og parkeringsplads, i nævnte rækkefølge :grr:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Sjovt som disse tråde popper op i vildskab på diverse forums, lige præcis nu hvor der snart er OL i Beijingistan.

Ja dyremishandling er noget svineri, men jeg må nok ærligt indrømme at vi højst sandsynligt aldrig får bugt med det så længe der er penge i skidtet og derfor ikke et emne jeg gider beskæftige mig med.

Og lad nu være med at ødelægge Ravnens illusion om at Ford udelukkende får fremstillet reservedele im Tze Reich, mange andre fabrikanter bruger også Kineser arbejdskraft og råvarer, hovedsaligt pga prisen. Mon ikke også der er lidt Kinating i en Garret turbo :lusket:
Just Kidding :tooth:

Kim <-- arrogant røvhul :mrgreen:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det er osse meget nemmere at lukke øjnene... for hvis vi ikke forholder os til det så sker det sikkert heller ikke...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:

Det kan du satme osse tro at jeg gør min fine ven selv! problemet er at det ikke er muligt at købe noget idag der ikke indeholder kina - men er det det samme som: så kan det osse bare være lige meget, nej gu er det fandeme ej, det mindste man selv kan gøre er, hvis man har valget imellem en kina- og en ikke kinastump er at vælge kinastumpen fra, hvis man altså ikke er så SKIDE PENGEGRISK at det ikke betyder noget at hunde bliver pelset levende...

Billede

Titel:
Moderator

Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:

Det kan du satme osse tro at jeg gør min fine ven selv! problemet er at det ikke er muligt at købe noget idag der ikke indeholder kina - men er det det samme som: så kan det osse bare være lige meget, nej gu er det fandeme ej, det mindste man selv kan gøre er, hvis man har valget imellem en kina- og en ikke kinastump er at vælge kinastumpen fra, hvis man altså ikke er så SKIDE PENGEGRISK at det ikke betyder noget at hunde bliver pelset levende...

Præcist, du kan ikke skelne kina fra ikke-kina i LANGT de fleste tilfælde.
Kina plejlstænger bliver solgt via feks Summit til Ford bla. med påskriften "made in USA", men reelt er USA bare et transitland.
Ford annonceret bredt at de vil mangedoble deres engagement i Kina, ligesom alle øvrige bilproducenter.

Forskellen er alene om du mener du VED at delen er produceret i kina, eller ej. Fortæl mig så lige: Hvem tror du Garrett får deres råemner fra? Tror du du ved at de kommer fra Kina? Eller det modsatte?

Jeg er bestemt ikke fortaler for kinesiske produkter. Generelt er den maksimalt opnåelige kvalitet faldet drastisk på ALT de seneste 5år, grundet økonomifolks evindelige jagt på sparede kroner. Ikke alt der er sparet er tjent!
Men at tro du kan leve uden at købe kinesisk er selvbedrag, for du kan ikke undgå det.

Faktum er nok at den hurtigste måde at få hundepelseriet fjernet på er ved at lægge kronerne derovre, så de bliver afhængige af at kunne afsætte til os. Men hvem tror vi lige vi er??

Kineserne er så ufatteligt store at de reelt sætter standarden for hvad der skal ske med verdensmarkedet. Hvis de vil betale mere for en tønde olie, så stiger bensinprisen i DK øjeblikkeligt, og vokser deres økonomi tilsvarende bare et par år endnu, så skal vi regne med at balancen forrykkes. USA vil ikke længere være toneangivende, men derimod høre til blandt knoldesparkerne(størrelsesmæssigt). Kæmpe imod det vil nok være håbløst. Fik en STELTON kande i julegave sidste år. Så emballagen: Made in Denmark stod der højt og tydeligt på den lille papkasse, men den store papkasse der var udenpå stod der Made in China på. Forbrugeren ser det ikke, men Made in Denmark behøver ikke fortælle at den er lavet i danmark. Slet ikke.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:

Præcist, du kan ikke skelne kina fra ikke-kina i LANGT de fleste tilfælde.
Kina plejlstænger bliver solgt via feks Summit til Ford bla. med påskriften "made in USA", men reelt er USA bare et transitland.
Ford annonceret bredt at de vil mangedoble deres engagement i Kina, ligesom alle øvrige bilproducenter.

Forskellen er alene om du mener du VED at delen er produceret i kina, eller ej. Fortæl mig så lige: Hvem tror du Garrett får deres råemner fra? Tror du du ved at de kommer fra Kina? Eller det modsatte?

Jeg er bestemt ikke fortaler for kinesiske produkter. Generelt er den maksimalt opnåelige kvalitet faldet drastisk på ALT de seneste 5år, grundet økonomifolks evindelige jagt på sparede kroner. Ikke alt der er sparet er tjent!
Men at tro du kan leve uden at købe kinesisk er selvbedrag, for du kan ikke undgå det.

Faktum er nok at den hurtigste måde at få hundepelseriet fjernet på er ved at lægge kronerne derovre, så de bliver afhængige af at kunne afsætte til os. Men hvem tror vi lige vi er??

Kineserne er så ufatteligt store at de reelt sætter standarden for hvad der skal ske med verdensmarkedet. Hvis de vil betale mere for en tønde olie, så stiger bensinprisen i DK øjeblikkeligt, og vokser deres økonomi tilsvarende bare et par år endnu, så skal vi regne med at balancen forrykkes. USA vil ikke længere være toneangivende, men derimod høre til blandt knoldesparkerne(størrelsesmæssigt). Kæmpe imod det vil nok være håbløst. Fik en STELTON kande i julegave sidste år. Så emballagen: Made in Denmark stod der højt og tydeligt på den lille papkasse, men den store papkasse der var udenpå stod der Made in China på. Forbrugeren ser det ikke, men Made in Denmark behøver ikke fortælle at den er lavet i danmark. Slet ikke.

Jeg ser hvad der sker og har set det længe, men jeg har ikke tænkt mig "at gå i graven med stjernen i vejret" det kan jeg garantere dig for...

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time