Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 06:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg tænkte på om sådan noget neonlys er lovligt eller ej. Lad os sige at det er monteret korrekt med sikring og en kontakt sådan at man kan tænde og slukke for det. Når jeg så skal til syn, er det så noget de vil se hårdt ned på eller hvordan foregår det?
Hilsen Dozer

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

Geografisk sted: ålborg
Det er ikke lovligt at have monteret under eller inde i bilen !
Der blev delt bøder ud for det på striben en dag de "blå" var i dårligt humør.

:-D :-D Hører du aldrig efter??:-P

hvis det er ulovligt hvorfor kan det så købes?

Er det ulovligt at have sådan så der tænder et blåt neonrør i hver side inde i bilen når dørene åbnes??? De slukker igen når man lukker dørene...

Det kan det ikke være, fordi i en af mercedes nyeste biler komemr der lyd ved bilen når døren åbnes.

Hvad har mercedes med lyset at gøre.... det er jo også ulovligt at køre med H seler men de kan også købes... man kan også købe L-gas til biler men er heller ikke lovligt... Ja jeg kunne blive ved

Dansk Lovgivning i en nøddeskal :-D :-D Og hvis det stod til de kære politikere, så skulle det være ulovligt at eje og fører bil... selvom vi godt må købe dem *g*

Men seriøst, hvis vi glor på fx. http://www.fstyr.dk/fagomraader/krav/pd ... snit06.pdf

Så kan jeg læse mig frem til, at man må kun lige monteres lys til brug i alm. kørelse ( Dvs kørelys, Tågelygter etc.. Af hvid eller gul farve ), eller hvis det er arb. relateret ( Igen Hvid og Gul ) Så neonlys monteret udenpå er total ulovligt, med mindre man kan bevise at ens gule / hvide Neonlys er arb.relateret.

Men angående installation af Neonlys i kabinen,..... tja... jeg skal nok lige læse det igennem et par gange, men jeg kan umiddelbart ikke se noget om at ens kabine lys ikke må være af Neontypen, eller kun må lyse med dit og dat farve, eller bla bla.

Men i kan jo selv glo på linket, og se om i kan finde noget. Neonlys er vist ok i kabinen, hvis man ikke køre med det tændt. Men det er vist også ulovligt at køre med bare alm. kabinelys tænt, så det siger sig selv.
:-|

Hvor gule må ens forlygter være ??? Har fået afvide at der er en grænse men ikke så meget politi kender til det...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time