- Lige en update på projektet...
Det endte sådan her med hensyn til valg af materialer.
- Originale plejlstænger, krumtap og lejer, balanceret og afvejet.
- EXEDY Stage 2 racerkobling og trykfod, også afvejet og balanceret.
- Honet blok
- Nye stempel og olieringe
- Ny renoveret topstykke
- 0,8mm Stålpakning
- ARP topbolte
- Ny oliepumpe
- Stor oliekøler
- Olie fra turboretur i blok, istedet for bundkar
Tuning:
- T3/T4 Super60 turbo
- Bananmanifold
- 2,5" Udstødning
- Knaster fra 124hk's redtop
- HKS knasthjul (gejl)
- TODA lyserød tandrem (gejl)
- Fordelerløs tænding DIS med to dobbelte tændspoler, trukket af en VR921 tændingsmodul transister i ms. (dvs. jeg bruger stadig VR giveren i fordeleren, jeg har bare savet den af og lavet en fin plade så den ikke fylder så meget, ser faktisk fint nok ud - more to come. )
+ Alt det andet som jo er nødvendig
Skal nok lige få et par billeder smidt op. Men motoren er ikke hjemme endnu. Jeg har valgt at få Marinus Nielsen ( MN - Motorrenovering ) til at samle skidtet. Det ville være så dumt at stå i et koldt skur fyldt af sand og lave
Men et par uger så er der lidt billeder til folket
Mvh. Nickolaj F.