ae86 skrev:
Da bilfabrikanterne på nogle biler stadigt bruger MAF så må da der være en fordel ved det ... og det er ikke prisen da denne løsning kun kan være mere bekostlig end MAP.. så hvad er det der gør at MAF ikke høre fortiden til lige som vingemåleren ??
Det kunne måske være forde den måler luftens masse, som motoren suger ind.
Og ikke behøver en ekstra sensor for at kompencere for lufttryks ændringer, eller kompencere for luftfugtighed. ups det kan et map baeret system ikke.
Eller slid på motoren, og det kan et map baseret system, heller ikke, lige umiddelbart.
Et map baseret system er bare meget mere gennemskueligt hvis man selv skal justere på det.
et maf system, er væsentligt sværere at gennemskue..
Men tæl selv, Maf systemer er i klart overtal hvis vi taler OEm.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html