tyson2 skrev:
Okay. Det vil sige at det egentlig er ligegyldigt hvilken 740/760 man køber bare det er en turbo. Hvis man altså ikke skal over 350hk?
Kunne ikke lige læse mig til hvad forskellen på en 740 og 60 egentlig er. Udover den i 760 hedder B23ET og er med smedet diverse
Og den i 40 hedder B230ET
Hvis man skal over de 350hk så er det en model efter 89 man skal gå efter?
Hvis du skal over 350 er det før 85 eller efter 89.
Som sagt er det plejlstængerne der er for små. Volvo forsøgte at lave noget letløbsskrammel, men gik heldigvis tilbage til fornuft igen...
Optimal kombination er 760Turbo fra før 85 med undermotoren fra 940-96- og skal det være helt vildt tilsadt topstykket fra 740GLT16V, og turbo fra en halvstor scania.(Hedberg klippet)
Alle dele i volvos turbomotorer er smedede, incl stempler. Men der var et par år midt i det hele hvor de fik et økoflip og ville spare på plejlstængerne. Der er det noget halvusikkert noget at gå over 350.
Men en almindelig 8V top på en std turbo undermotor med ny model manifold og en noget større turbo baner fint vej for 350hk og mere hvis der er bensin,tænding og luft til det.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!