tyson2 skrev:
Er kun interesseret i 7 serien. Hvad er forskellen på 740 og 760?
Er de leveret med forskellige kubik i turbo versionerne?
nu bliver det detaljeret....
760Turbo er B23ET, evt FT(USA) med Motronic. std 184hk. -83-84. Alt i motoren smedet fra ny.
740Turbo er B230ET, FT,FK,GT, og vist een mere...Samme motor, men med/uden kat, med/uden div detaljer som EGR og jeg skal komme efter dig...Kanstaksler er forskellige fra årgang til årgang, model til model, og DER bliver det mystisk, men i store træk er motorerne identiske, og alle 2,3liter.
I italien findes der en B204GT motor, som er en 2,0, 16ventilet turboladet motor med 200hk.
(think about this: 2liter, topstykke der flower nok til at få cosworth til af blegne, 0,8bar ladetryk, intercooler som fra en lastbil, osv. og så kun 200hk...what the hell...??, men det er en adnen historie)
Denne bil har sådan en motor:
http://www.youtube.com/watch?v=niKCekzkd5A, dog med sugemotorens knastaksler, og "plomben fjernet".
Motoren kan iøvrigt lovligt ligge i hvilken som helst 240(std konfig dog) grundet den ikke overstiger volvos max effekt for karossen.
Men du skal til italien for at finde den som 2liter....
Herhjemme findes den som 2,3liter, men kun sugemotor, så hedder bilern 740GLT 16V.
Bortset fra den italienske turbomotor B204GT, så er alle turbomotorer B23/B230xx. Angiveligt findes der 2liters varianter af den 8ventilede turbomotor, men jeg har nu aldrigt set een....
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!