Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 mar 2025, 20:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 jan 2008, 19:11 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 jan 2008, 18:47
Indlæg: 19
Geografisk sted: vestjylland
Pænt goddag

Jeg er kommet i den situation at jeg har lovet en kammerat at fikse et benzin tilskudsystem til hans lille trykladnings projekt så jeg har kigget på forskellige løsninger:

Der er jo MF2 men den er jeg selv ikke den store tilhænger af :roll:

Og så er der jo MS som jeg selv synes er den bedste opfindelse siden den dybe tallerken... men så kommer det store spørgsmål :

Da motoren er en mercedes med et mekanisk insprøjtnings anlæg kunne jeg godt tænke mig at vide om MS ville kunne bruges som tilskuds system med et par ekstra dyser i indsugningen ?
Jeg ikke magter at skulle til at lave helt nyt plenum med dyser , fuelrail og osv

Mener jeg så en tråd på powerpage om dette emne men har ikke været så heldig at finde den..

/Per


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2008, 10:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
Det kan sagtens spille som tilskud og det spiller rigtig godt. Jeg har rodet med det på en bimmer med kompressor.

Du skal bruge en lufttemp føler og signal fra f.eks tændspole til omdr.
Kølevandssensor behøves ikke, jeg satte bare et potmeter på og trimmede den så ms troede motoren altid var ved drifttemp.

ved cranking skal systemet ikke gi benzin, det klarer det org sprøjt. Men du skal alligevel sætte pulsewidth til det mindste = 0.1mSek, da der er en bug i den del af koden.

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2008, 12:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
http://www.megasquirt.info/MS%20FAQ.htm skrev:
Q. Is there a simpler version of MegaSquirt® to only control extra injectors piggyback style?

A. You can use the standard MegaSquirt® EFI Controller to control extra injectors.
You wouldn't need to hook up the coolant temperature sensor, if you didn't want to, you would just set all the temperature dependent values to 100% (warm-up enrichments, cold accel enrich., etc.).
You don't need to hook up a TPS, you can just set all the accel enrichments to 0, and hook a resistor from the input pin (#22) to ground (otherwise the CPU will see a climbing value and go to 'flood clear mode'.)
You don't need to hook up an oxygen sensor, just set the EGO step size to 0%.
For the air temperature sensor, you would just hook a resistor across the pin (#20) where the sensor would normally connect. This resistor could have any value from the sensor curve (in the sensor section of the manual) to approximate whatever temperature you think appropriate, or you could use a potentiometer to tune the extra fuel with a single knob.
In theory, you could eliminate some components (mostly a few resistors) from the PCB if doing this, but they are generally so cheap as to not be worth the trouble of omitting.
Of course, you can retain any or all of the standard MegaSquirt® sensors to gain additional control and tunability over the extra injectors.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2008, 13:01 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 jan 2008, 18:47
Indlæg: 19
Geografisk sted: vestjylland
ahh mange tak for det :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team