HenrikGM skrev:
Morten VJ skrev:
Jeg glemte vel de 10 andre gange hvor motoren ikke fik stel, men styringen overlevede, og de var stellet på motoren.
Så deet.
MVH
Morten
Så din konklusion er altså at stel er stel, og det er ligegyldigt hvor den er taget...
Der er vi i så fald ihvertfald ikke enige.
Nej en stel er ikke en stel.
Hvis bilen er født med sprøjt, så vil jeg foretrække at genbruge stelpunkter, og ledningsføring,
for man må vel gå ud fra at fabrikken har fundet balancen imellem pris og støj.
Hvis jeg ikke husker meget galt så er en Saab 900 stellet på indsugnings manifolden.
Hvis MS så lider af støj gener så kan man prøve at finde grunden til støjen, eller prøve at flytte på stelpunkterne.
Et lille eksempel på stelpunkter til motorstyringen.
R.R. supercharged
Motorstyring sidder i højre side bag i motor rummet, i samme kasse som batteriet.
Den har 3 stelpunkter til styringen
Tændspolerne bliver stellet på motoren, og lige ved siden af motorstyringen.
Effekt stel, 2 pinde på styringen, og sensorstel 1 pin,
er stellet i venstre hjulkasse, i samme punkt.
Det kan næsten kun være grundet støj problemer.
Da der i såddan en fætter er 35 separate stelpunkter på karossen alene.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html