Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jan 2008, 13:02 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Dette her LSD "kit" skulle være tilhørende en daihatsu.

det ser godt nok mærkeligt ud.

Har i nogensinde set noget lignende?

http://peecee.dk/upload/view/90053/full
http://peecee.dk/upload/view/90054/full
http://peecee.dk/upload/view/90055/full

Ideen var at nappe det og montere på min, men jeg kan se at det der plejer at være simmerringslejet på ingen måde er ens - hvad er det her for noget drenge? :D

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2008, 15:13 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 nov 2006, 20:15
Indlæg: 32
Det sidder da også originalt på nogen biler :)


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 12 jan 2008, 15:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
ja.

det sidder originalt på modellen nyere ( 94-96 ) af charade GTI Detomaso'erne fra australien.

Mere ved jeg faktisk ikke.

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2008, 16:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det ligner en ganske alm. viscosekobling.
Med en indvendig trækaksel der er trukket af differerhjulene, som et normalt diff.
og en udvendig del der er trukket af selve diff. huset, og stråle sæt nr 2 på trækakslen.
Når differentialet så gør sin plikt, og sender al sin kraft ud til den ene aksel.
Så bliver den ydre del af af den anden side stadig trukket med rundt men akslen står stille, og viscosekoblingen gør sin plikt og sender kraft ud til den stillestående aksel.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2008, 20:23 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Morten VJ skrev:
Det ligner en ganske alm. viscosekobling.
Med en indvendig trækaksel der er trukket af differerhjulene, som et normalt diff.
og en udvendig del der er trukket af selve diff. huset, og stråle sæt nr 2 på trækakslen.
Når differentialet så gør sin plikt, og sender al sin kraft ud til den ene aksel.
Så bliver den ydre del af af den anden side stadig trukket med rundt men akslen står stille, og viscosekoblingen gør sin plikt og sender kraft ud til den stillestående aksel.

MVH

Morten


Superlækker forklaring :D

Mange tak :D

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team