Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2008, 17:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ferrari Killer skrev:
Finn T Pedersen skrev:
Har også kun hørt om det til en G3, mener ham Tino med VR6 turbo kørte med 1.


Tino kørte ikke med sekventielt skifte.

Han kørte med en Getrag gearkasse med ligeskårne tænder - og tror ikke engang at det var en dogboks...


Nok misforstået, han snakkede måske om og få det.
Kan bare huske det blev nævt da han bøvlede med hans kasse til DHB.
Som rigtige sportsmænd, var vi jo henne og høre hvad der var galt :mrgreen:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2008, 17:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
skovbamsen skrev:
hvis man skiller en mc/knallert gearkasse sider der en skifte trommel.
den griber direkte i skiftegafflerne.
det ville ikke være muligt på en normal H-skifte kasse.

men ved at konstuere en trommel med 2 spor et til den vertikale og horisontale bevægelse i H-bevægelsen.
og så lave nogle arme som foretager de bevægelser dikteret af trommelens spor

det er klart muligt at lave sådanne en selv hvis man har adgang til drejebænk og fræser..


Muligt ja men risiko for at det ikke virker grundet slid er meget stor.
Og det bliver nogle sjove spor i den tromle når vi skal fra 1 til bakgear.
Først ned så til siden og så op
Jeg tror sku jeg bil fortsætte med den konventionelle stang, med risiko for at stikke den i det forkerte hul :tooth:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2008, 19:26 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Indlæg: 298
Morten VJ skrev:
Jeg tror sku jeg bil fortsætte med den konventionelle stang, med risiko for at stikke den i det forkerte hul :tooth:

MVH

Morten


Øhhhh - jeg troede vi talte om gearkasser her?! :shock:

:wink:

_________________
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2008, 19:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Ikke lige til Volvo men de har har et par til montering på nogle original gearkasser http://www.j-tech.se/
Link til en p å Zatzy der har monteret på en Golf 2 http://zatzy.com/showthread.php?t=285344

/Kristian T


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2008, 16:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2005, 16:41
Indlæg: 110
Bruno Hansen på fyn havde sådan en gearkasse med til Biler for alle sidste år.
Prøv at kontakte ham.

John.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2008, 21:35 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2007, 10:27
Indlæg: 405
Geografisk sted: Midt i det mørke
Billede

så mangler du bare denne HER også :gnaek:

:grr: i know..ku ikke lade være :)

_________________
kafir harbi


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2008, 11:08 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 aug 2007, 18:33
Indlæg: 39
Geografisk sted: Sønderjylland
Til Kristian T
Hvad med en DSG gearkasse,har set Golf 1,2,3 med den opbygning i Tyskland

_________________
2001 Citroen saxo 1.6 VTS (100hk)
2006 Toyota avensis st. 2.0 sol (150hk)
1992 Peugeot 205 gti 1.9 (122hk) projekt
1977 vw golf gti 1.6 (110hk) projekt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2008, 13:48 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Gider ikke en DSG, det bliver også temmeligt omstændigt...

/Kristian T


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2008, 14:16 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 aug 2007, 18:33
Indlæg: 39
Geografisk sted: Sønderjylland
Tjek det her
http://www.paddle-shift.co.uk/

MVH Tom

_________________
2001 Citroen saxo 1.6 VTS (100hk)
2006 Toyota avensis st. 2.0 sol (150hk)
1992 Peugeot 205 gti 1.9 (122hk) projekt
1977 vw golf gti 1.6 (110hk) projekt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2008, 14:39 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Har godt set det men der er rimeligt langt fra DIY til "Systems available from less than £2000 +VAT" :(

/Kristian T


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team