Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 05:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 123 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2008, 21:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Nej Elnef - du kører aaaalt for hurtigt. Over i en anden klasse med dig så vi andre kan komme til med vore gadebiler :grin:

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2008, 21:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2005, 16:41
Indlæg: 110
[/quote]

Biran's bil ville efter min overbevisning snildt kunne overholde dit punkt 1 og Michaels Escort kan godkendes på gaden med det 4-link du omtaler...

Mht. Lasse's bedrifter sidste år (Læs: "for mange år siden") er det kun fordi at der "dengang" ikke var så meget "interesse" for forhjulstræk - lige om lidt bliver det kørt 10-11 sek i den klasse også og så bliver Lasse kørt agterud hvis han ikke selv opper sig, desuden så ved jeg at Lasse har brugt rigtigt mange penge på sin Uno, så mange at han sikkert ville kunne købe en Supra...[/quote]

Jeg syntes der var nogle som snakkede om Brians Supra var hjulkasserne bag bygget om, men jeg kan tage fejl.

Ang. Lasse. Så var det på det tidspunkt, hvor DHKB blev afviklet, at forholdet imellem bilerne var møntet på.

Jegf er ikke inde i om Michaels Escort er lovligt til syn ang. 4 link, men det er der andre der ikke mener det er. Så det er min viden pt. om det.

John.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2008, 22:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2005, 16:41
Indlæg: 110
Elnef skrev:
morten jønsson skrev:
john 406 turbo skrev:
Tror lige jeg vil blande mig lidt i denne her tråd.

Jeg har snakket med flere af jer herinde ang dette spørgsmål/tråd.
Jeg er rodet ind i DHB mm. og som nogle/flere af jer ved, har jeg også lavet meget streetrace i PKJ regi.

Jeg er enig med alle jer, at man skal have fundet ud af hvad en gadebil er og ikke er.

Jeg har prøvet i flere år at påvirke DHB / Benjamin om at lave DHB-race om til mere den måde "vi andre køre på" altså med fri træning og så finaler om søndagen.
Deres holdning er, at det køre godt som det køre nu, så de ser ingen grund til at lave det om. :?
Udviklingen er gået stærkt de sidste 3-5 år, og det er på alle højeste tid man skal trække en streg i sandet, hvad der er en gadebil/dragbil.

En gadebil er i min verden en bil, som man kan sammenligne med, en bil der køre på vejen rent udseende.

1. Bilen skal have original karosseri. Ingen modificeringer af vanger, inderskærme, ruder mm.
2. Man må ikke skifte motoren ud med en anden motor fra et andet bilmærke, men gerne fra en større model i samme mærke. Dog skal overnævnte regel 1. overholdes.
3. Tryk ladning mm. er tilladt samt gas. sikkerhedsforskrifterne skal over holdes, men det skal skrives mere om.
4. brændstof skal være diesel eller benzin max 98-104 oktan fra almindelige tankstationer.
Ingen nitro og alt hvad det andet brændstoffer hedder.
5. Lys, blinklys, vinduesvisker mm. skal virke.
6. Ingen weelbars.
7. Dæk skal være med mønster og godkendt.
8. Bremser skal virke som minimum som standard for den bilmodel.
9. Gearkassen skal have baggear som virker.
10. Bagtøjet skal bruge samme beslag som originalmonteret.
osv.
Det er sådan de overordnet punkter kunne se ud. Der skal dog laves nogle flere uddybninger i visse punkter og måske også laves flere punkter.
Om det skal være forsikring og plader på er underordnet.

John.


Hvad med biler der er synet med konstruktive ændringer?
Hvad med Hot Rods, Beach Buggys osv?


Ja hva med dem ??

En buggy som min er bygget på en opkortet vw bund og karossen er smidt over højre skulder og skiftet ud med en i fiber så den kan på ingen måde overholde regel 1
Den er bygget efter vw fabrikkens foreskrifter og godkendelser og da bunden altså noget af den bruges må den beholde det oprindelige indregistrerings år min er fra 60 selvom den angiveligt er bygget en gang i 70erne og kan synes og godkendes feks uden forrude så bla regel om vindues visker heller ikke passer til sådan en bil
ja ved godt at med sådan en bil er man lidt i en grå zone men den kan synes og godkendes så den hører vel til blandt gadebilerne ligesom hot rods osv også gør


John, som du selv skriver, så er din bil nok i gråzonen og jeg har kun lavet et udkast til hvordan man kunne definerer en gadebil.
Nu er din bil type godkendt med de ændringer, men regel 1. er mere myntet på de kreative måder nogle bygger en streetrace bil på.
Det kunne være fjerne noget eller helt en /flere vanger, ændre hjulkasser bag, bygge 2 motores biler, korte en bil op pga. vægt besparelse, fjerne indeskærme eller hvad f..... man nu kan finde på.
Alle disse måder er allerede set i dansk streetrace, men så er det i min verden ikke en gadebil mere.

John.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2008, 18:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Indlæg: 678
Geografisk sted: Nordjylland
Qua en spændende dialog som jeg selv deltog i her i weekenden, og hvor flere af skribenterne i denne tråd også deltog, begynder det at dæmre for mig hvor noget at pollemikken opstår - og hvorfor den fortolkning som bla. Streetracing.dk, 402meter.dk og Legal-Streetrace benytter ved deres Streetrace (frit oversat til gadebils race) egentligt er nem for alle, netop på grund af dens simple difenition.

I min meget simple verden er definationen på en gadebil et køretøj som er udstyret med nummerplader, og hvor ejeren kan dokumentere sammenhæng mellem bilen registreringsattest, nummerplade og stelnummer.

Hvad ejeren så derudover ønsker at stå til ansvar for i forhold til myndighederne kan og vil jeg bare ikke gøre mig til dommer over, blot knytte den kommentar at jeg efter 32 år på de danske veje aldrig har ført et privatejet køretøj som har kunnet opfylde et syn 100%.

Så kan folk kalde det anløben moral lige så tosset de lyster, jeg forholder mig til virkeligheden, som betyder at over 80 % af vores deltagende biler kører til og fra arrangementerne ved egen kraft, og for eget ansvar hvis Peter Betjent holder udenfor hegnet.

Så når nogle vælger at møde til vores arrangementer med deres bil på en trailer, så er det bare ikke noget der kan sætte mit pis i kog - tværtimod. Ofte er dette biler som reelt er betydeligt bedre forberedte til dagens 402 meter duel end Peter's 20 år gamle Toyota Twin Cam med halvråden bund og mikrobremser - men med 250 "mølle" tunede heste (han bliver så naturligvis afvist i vores teniske kontrol :wink: ).

Når så vi har valgt at definere streetrace sporten i vores arrangementer, som kun åben for biler der opfylder vores simple regel om indregistrering, skyldes det primært at vi forsøger at henvende os til de fortrindsvis unge knejter, hvis eneste alternativ ellers er at drønne rundt ude i industrikvarteret fredag og lørdag aften - og i den samme indregistrede bil.

Og ja - fordi myndigheder også har meget nemmere ved at forholde sig til et indregistreret køretøj - hvor alt er reguleret og lovgivet på forhånd når disse køretøjet bevæger sig på offentlig vej.

Og det er måske her humlen er gemt - fordi dragracerne i streetpro og andre tilsvarende klasser fra dragracing sporten ikke har haft nogle alternativer i deres DASU organiserede klubber som NDCD og Dragracing.dk, har de i de seneste år og i stigende grad set muligheden for at komme ud og køre ved streetrace arrangementerne, som der trods alt er 7-10 stykker af om året og antallet er stigende :D

- og så starter alt balladen om definitioner osv. osv.

Vi vil gerne imødekomme alles ønsker men vi er også så realistiske at vi ikke kan være der for alle. Så dem der kører i biler hvor de ikke kan skaffe nummerplader til (og dermed formelt påtage sig ansvaret for køretøjets lovlighed) vil vi pænt og høfligt henvise til dragracing klubberne hvor man har kompetencen og viden om hvordan man skal afvikle race for denne type biler.

Har disse klubber så lidt svært ved at få tingene til at lykkedes organisatorisk og klubmæssigt, så står vi naturligvis gerne til rådighed med gode råd og erfaring som jo bygger på succes :lol: i det omfang vi kan afsætte ressourcer til det.

Når alt dette er sagt så tager ihvertfald Streetracing.dk og 402meter.dk konsekvensen således at vi sætter en tidsgrænse for de kendte streetrace klasser i 2008 på forventelig 11 sekunder.

Men - men !

For de få af vores deltagere som kører hurtigere end de foreslåede 11 sekunder, planlægger vi at lave en showklasse hvor I kan race ud i en klasse med biler fra f.eks. 9 sekunder til 10,99 sekunder.

Men meget mere om det senere og i god tid inden første "Race of the Year" på Sindal Flyveplads.

/Hartvig

_________________
ADtrailer Lej en LED storskærm !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2008, 19:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Konsekvensen af den definition er at der intet er ændret:

Det vil fortsat være den der har den mest ekstreme bil han tør sætte nummerplader på der vinder.

Morten; Det var alt for tidligt du solgte camaroen.... :coffee:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2008, 21:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Indlæg: 678
Geografisk sted: Nordjylland
@ Henrik GM

Tja - og det er måske slet ikke så slemt endda - slet ikke hvis vi enes om et brugbart banereglement for klasserne over 11 sekunder og tilsvarende for klasserne under 11 sekunder. Alt sammen med udgangspunkt i at opnå den bedst mulige sikkerhed uden at bilerne skal konverteres til NASCAR tanks.

Men nu har jeg siddet og gransket tiderne fra Sindal, og lad os et kort øjeblik se på hvordan dette årets sidste løb egentlig hang sammen i forhold til den foreslåede 11 sekunders regel.

Klasse 1 - ingen tider under 11 sekunder

Klasse 2 - 1 totaltid under 11 sekunder og 2 ET tider under 11 sekunder men alle 3 tider over 10,5 sekunder.

Klasse 3 - ingen tider under 11 sekunder

Klasse 4 - ingen tider under 11 sekunder

Klasse 5 - ingen tider under 11 sekunder

Klasse 6 - ingen tider under 11 sekunder

Klasse 7 - ingen tider under 11 sekunder

Klasse 8 (motorcykler) 10 tider ud af 43 heat (86 kørsler) under 11 sekunder, men ikke under 10 sekunder.

En optælling på billederne fra arrangementet viser at kun ca. 10 biler ankom på trailer.

Dette er faktisk også mønsteret fra Holeby - så måske jagter vi et spøgelse der slet ikke eksisiterer i virkelighedens verden, så enes vi om den 11 sekunders regel er der stadigvæk masser at komme efter for Poul og Per i nogle år endnu.

Men måske har vi allesammen kommet på barrikaderne, på grund af et par enkelte extreme eksempler på at den gældende lovgivning er blevet presset til det yderste - men her må du have tillid til at vi vil afvise en forklædt funnycar, hvis den skulle forsøge at snige sig ind med en nummerplade på.

Så vi hilser fortsat Elnef's buggy og andre spændende biler velkommen som nummerpladebiler, gadebiler, streetracere eller hvad vi ender med at kalde dem. De er inspiration for vores knejter og cool for vores publikum, og kan vi så placerer alle gråzone bilerne under 11 sekunder i en showklasse (og kørerne gider køre i den), så er det vores forslag til en Win-Win situation.

DHB og alle afvigelserne er ikke mit område - de lever deres egen anarkistiske verden dernede og tilsyneladende med landets største motorsports organisation til at blåstemple hele showet.

/Hartvig

_________________
ADtrailer Lej en LED storskærm !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2008, 21:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
HenrikGM skrev:
Morten; Det var alt for tidligt du solgte camaroen.... :coffee:


jeg låner bare Sunes...
bil på gaden = gadebil ? :mrgreen:


Vedhæftede filer:
20070602_102229_IMG_0811_Small2.jpg
20070602_102229_IMG_0811_Small2.jpg [ 35.34 KiB | Vist 688 gange ]

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2008, 21:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Den står jo på gaden så det må være en gadebil...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2008, 21:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
http://www.doorslammers.dk/forum_posts.asp?TID=45

fed bil :rock:

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2008, 22:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
morten jønsson skrev:
http://www.doorslammers.dk/forum_posts.asp?TID=45

fed bil :rock:


Var det en godkendt Flexplade?

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 123 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team