Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 01 jan 2008, 23:23 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
Hej alle sammen .

har sku byttet mig til en RS TURBO

savnet sku den sidste jeg havde,
plus fordelen ved ikke at skulle køre rundt
med trykladning uden det var ulovligt.

Denne gang vil jeg gerne høre jeres effaringer ang-
med at bore en 1.6´er op til 1.9
kan forstår man bruger en 1,8cvh krumtap
og andre stempeler

jeg vil gerne have 200/250HK

nogen som har en god opskrift på sådan en opsætning ?

mit andet valg er en 2.0 ZVH
jeg kan regne mig frem til der ikke er meget forskel i prisen
om jeg bygger en 1.9 eller 2.0 zvh

jeg hælder lidt til 2.0 zvh da det ikke er set så tit
samt jeg bare igennem mit arbejde kan plukke sådan en ned af hylden
og sige den snupper jeg ,

med min hovede regning så bliver kompr. forholdet 8;6 med en zetec bund og cvh topstykke
og det er vel lige i den høje ende
andre har med held drejet o,5mm af toppen på stempelerne
og stadig kunne tryklade dem med 1 bar uden problemer

lyder dette som den rigtige løsning
eller andre spænde bud .

I NEED HELP PLS. :up:

Mvh Casper

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2008, 09:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ingen tvivl ZVH. deobunden er bedre end en cvh´s .. men du har ikke lyst til at gå hele vejen og montere std 16V på den istedet.. (og der er såå mange zetec dele fra usa der ikke koster alverden (stempler,stænger etc)

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2008, 14:50 
Offline

Tilmeldt: 04 aug 2005, 00:41
Indlæg: 12
Prøv at snakke med Bruno Hansen Motorsport, en kammi fik lavet en 1,9rs-turbo. Standard turbo og ca 1 bars tryk gav lige under 200hk/280nm.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2008, 18:37 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
møffe mener du og monter en komplet mondeo motor ?

for det har jeg ikke lyst til, da det er ikke bliver nemt at få synt
jeg er overbevist om jeg godt kan liste den igennem syn
med en zvh.

Jeg har også læst en del om 1.9 på nettet
men også om mange hvor blokken flækker pga den bliver for tynd
når den er boret til 1.9
og dette må jeg nok sige afholder mig lidt ,
jeg har snakket med bruno og han vil ikke give nogen form for garanti
på en 1.9 hvis han skal lave den
pga der er mange ting som kan gå galt
også fra min side af

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2008, 20:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
BrianC skrev:
Prøv at snakke med Bruno Hansen Motorsport, en kammi fik lavet en 1,9rs-turbo. Standard turbo og ca 1 bars tryk gav lige under 200hk/280nm.


1 bar på ~2L 4cyl motor (Jeg er ikke faldet og har slået hoved endnu (oversat for de "få" ford folk som stadigt sidder måbende og ikke har fattet hvad jeg mener med det.. så er jeg ikke inde i ford termologier og derfor ikke sikker på om det er en 8v eller en 16v (begge crossflow) der omtales her) ....
anyway .. hvis det er en 16v 4 cyl ~2L så "burde" den vel snarre lægge lige på den anden side af en 200hk med 1 bars ladetryk og hvis det er en 8v crossflow så "burde" den vel også være meget tæt på en 200 hvis ikke den nærmer var på en 200+ hk ... ? hvor stor en Ic (hvad er din kami's ladetryks temp) sidder der på en 1.9 RS turbo og har i overvejet en knast fra en N/A ford 1.6'er (N/A plejer at være lidt skrappere)

og hvilken turbo sidder der på den, er det 1.6'erens std turbo?? .. hvis det er så kunne det være at den var kommet en del udover dens arbejdsområde (helt derud hvor den bare bliver til en varme pumpe)

Hvis turboen er for lille og for det meste bare varmer luften så kan det nok betale sig at finde nummeret større .. oftest vil den levere samme effekt ved et lidt lavere ladetryk ~.80-90 psig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2008, 20:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Den gamle org Cvh bund klare ca 180hk og på Bruno's felt 200hk :tooth:
Og så ryger gearkasserne også hvis du køre lidt frisk.
Hvis du bruger en Zvh bund, hvad gearkasse vil du så bruge når du får +200hk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2008, 20:48 
Offline

Tilmeldt: 04 aug 2005, 00:41
Indlæg: 12
ae86 skrev:
BrianC skrev:
Prøv at snakke med Bruno Hansen Motorsport, en kammi fik lavet en 1,9rs-turbo. Standard turbo og ca 1 bars tryk gav lige under 200hk/280nm.


1 bar på ~2L 4cyl motor (Jeg er ikke faldet og har slået hoved endnu (oversat for de "få" ford folk som stadigt sidder måbende og ikke har fattet hvad jeg mener med det.. så er jeg ikke inde i ford termologier og derfor ikke sikker på om det er en 8v eller en 16v (begge crossflow) der omtales her) ....
anyway .. hvis det er en 16v 4 cyl ~2L så "burde" den vel snarre lægge lige på den anden side af en 200hk med 1 bars ladetryk og hvis det er en 8v crossflow så "burde" den vel også være meget tæt på en 200 hvis ikke den nærmer var på en 200+ hk ... ? hvor stor en Ic (hvad er din kami's ladetryks temp) sidder der på en 1.9 RS turbo og har i overvejet en knast fra en N/A ford 1.6'er (N/A plejer at være lidt skrappere)

og hvilken turbo sidder der på den, er det 1.6'erens std turbo?? .. hvis det er så kunne det være at den var kommet en del udover dens arbejdsområde (helt derud hvor den bare bliver til en varme pumpe)

Hvis turboen er for lille og for det meste bare varmer luften så kan det nok betale sig at finde nummeret større .. oftest vil den levere samme effekt ved et lidt lavere ladetryk ~.80-90 psig


Nu skrev jeg standard turbo :wink: Og når det er en ford cvh motor, er det en 8ventilet. Små 200hk på en 1,9 8v ved 1bars tryk er et fint resultat, sålænge der ikke er lavet mere end at ændre motorvolumen, og resten er standard :wink:
Tror ikke ligefrem Bruno Hansen laver noget lort.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2008, 20:58 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
jamen når gearkassen ryger som den helt sikkert gør
så må der opfindes noget stærker
der er mange muligheder i UK men ellers kræver det
ikke mange evner at rep en ford gearkasse

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2008, 21:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ae86 skrev:
BrianC skrev:
Prøv at snakke med Bruno Hansen Motorsport, en kammi fik lavet en 1,9rs-turbo. Standard turbo og ca 1 bars tryk gav lige under 200hk/280nm.


1 bar på ~2L 4cyl motor (Jeg er ikke faldet og har slået hoved endnu (oversat for de "få" ford folk som stadigt sidder måbende og ikke har fattet hvad jeg mener med det.. så er jeg ikke inde i ford termologier og derfor ikke sikker på om det er en 8v eller en 16v (begge crossflow) der omtales her) ....
anyway .. hvis det er en 16v 4 cyl ~2L så "burde" den vel snarre lægge lige på den anden side af en 200hk med 1 bars ladetryk og hvis det er en 8v crossflow så "burde" den vel også være meget tæt på en 200 hvis ikke den nærmer var på en 200+ hk ... ? hvor stor en Ic (hvad er din kami's ladetryks temp) sidder der på en 1.9 RS turbo og har i overvejet en knast fra en N/A ford 1.6'er (N/A plejer at være lidt skrappere)

og hvilken turbo sidder der på den, er det 1.6'erens std turbo?? .. hvis det er så kunne det være at den var kommet en del udover dens arbejdsområde (helt derud hvor den bare bliver til en varme pumpe)

Hvis turboen er for lille og for det meste bare varmer luften så kan det nok betale sig at finde nummeret større .. oftest vil den levere samme effekt ved et lidt lavere ladetryk ~.80-90 psig
ingen tvivl om at du ikke er helt galt på den. en cvh yder ikke imponerende resultater i forhold til de nyere og bedre motore. min cosworth yder et sted mellem 250-270hk på 1,1bar (ingen resultater på feldt så ingen garanti på resultatet kun hvad andre har) så ja en 1,9 burde yde mere. men trods det så er de ofte djævels hurtige på trods af ikke så imponerende resultater, og så er det gamle (er det ikke) K-jet anlæg en stor begrænsning. men okay. den bygger også på en 90-105hk std suge motor.

ang gearkassen så er en MTX75 box vel et godt på noget der kan holde. hvis den altså kan være der efter IB5 boxen er rygget ud.

og ingen tvivl om at det er nemmere at syne en bil med en kosmetisk std maskine end en med et forkert ventildæksel.. og så er et RS1600I ventildæksel jo fandens klædeligt i sådan en RST

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 02 jan 2008, 21:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Kan ikk se problemet i at fx smide en blacktop over i, lavede selv om ombytning i min gamle escort fra 1.6 cvh til 1.8 zetec og det var der ingen problemer i ifølge synmanden :reading:
De ydede begge 105 HK

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team