Tror lige jeg vil blande mig lidt i denne her tråd.
Jeg har snakket med flere af jer herinde ang dette spørgsmål/tråd.
Jeg er rodet ind i DHB mm. og som nogle/flere af jer ved, har jeg også lavet meget streetrace i PKJ regi.
Jeg er enig med alle jer, at man skal have fundet ud af hvad en gadebil er og ikke er.
Jeg har prøvet i flere år at påvirke DHB / Benjamin om at lave DHB-race om til mere den måde "vi andre køre på" altså med fri træning og så finaler om søndagen.
Deres holdning er, at det køre godt som det køre nu, så de ser ingen grund til at lave det om.
Udviklingen er gået stærkt de sidste 3-5 år, og det er på alle højeste tid man skal trække en streg i sandet, hvad der er en gadebil/dragbil.
En gadebil er i min verden en bil, som man kan sammenligne med, en bil der køre på vejen rent udseende.
1. Bilen skal have original karosseri. Ingen modificeringer af vanger, inderskærme, ruder mm.
2. Man må
ikke skifte motoren ud med en anden motor fra et andet bilmærke, men gerne fra en større model i samme mærke. Dog skal overnævnte regel 1. overholdes.
3. Tryk ladning mm. er tilladt samt gas. sikkerhedsforskrifterne skal over holdes, men det skal skrives mere om.
4. brændstof skal være diesel eller benzin max 98-104 oktan fra almindelige tankstationer.
Ingen nitro og alt hvad det andet brændstoffer hedder.
5. Lys, blinklys, vinduesvisker mm. skal virke.
6. Ingen weelbars.
7. Dæk skal være med mønster og godkendt.
8. Bremser skal virke som minimum som standard for den bilmodel.
9. Gearkassen skal have baggear som virker.
10. Bagtøjet skal bruge samme beslag som originalmonteret.
osv.
Det er sådan de overordnet punkter kunne se ud. Der skal dog laves nogle flere uddybninger i visse punkter og måske også laves flere punkter.
Om det skal være forsikring og plader på er underordnet.
John.