Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem

Jeg sider her og kigger på listen over de træf og løb der er i år og bliver utoldmodig :P jeg ved ude mærket godt at det er dumt men mit spørgsmål gå ud på om man ikke kunne få noget ud af at smide en billig turbo fra en std. bil(jaja ved godt det har meget at sige hvilken, Men ved det ikke endnu.) hjemmelavet manifold )fornuftigt lavet og en ret stor intercooler.

Jeg har progammer bar motor styring, dyser osv... men det er til min endelige motor, tænkte bare på noget så den lille Cordoba blev sjovere i år.. det andet projekt er lidt langvarigt..

Så hurtig opsætning kunne blive.
en af de der Touareg V10 TDI turboer . lqm.dk har tilsalg
God stor intercooler med godt flow.
Hjemmelavet manifold..

Og selvfølgelig ikke særlig meget tryk.. ville man kunne få det til at køre med std. motorstyring osv.?

Bremser og undervogn er nemmelig helt iorden :) så har bare lyst til at få den fyret lidt af i år...

Senest rettet af Excess 30 dec 2007, 19:58, rettet i alt 2 gange.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt jylland
ikke et dumt spg, men du bliver hurtig træt af de få hk og du har ikke det som du vil have

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
en turbo fra en tureg tror jeg ikke egner sig.
Men grib det an fra en anden vinkel, monter sprøjtet lær det at kende få det til at kører på standart motore, og dvs. lige så godt som oem styringen.
Så vil du være meget bedre rustet til din drømme motor, eller lidt trykladning på den eksisterende.

Halvhjertede løsninger ender som regel med et nedbrud.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Senior Medlem

Morten VJ skrev:
en turbo fra en tureg tror jeg ikke egner sig.
Men grib det an fra en anden vinkel, monter sprøjtet lær det at kende få det til at kører på standart motore, og dvs. lige så godt som oem styringen.
Så vil du være meget bedre rustet til din drømme motor, eller lidt trykladning på den eksisterende.

Halvhjertede løsninger ender som regel med et nedbrud.

MVH

Morten

Det var også planen at få smidt den Efi strying på og få kørt den ind. jeg har et Map fra en anden bil med samme motor som min, som nok kunne bruges til at at starte på. Grunden til at jeg ikke er gået igang med at montere den er fordi der er meget jeg ikke ved om den styring endnu, omkring hvilke ohm dyserne skal være på, og alle de andre følere.. og det var så det jeg ville teste på den motor jeg er ved at bygge ved siden af..

hmmm..

Titel:
Moderator

Hvis du gerne vil køre Seat, så tror jeg faktisk EfterZ´s +500hk Leon stadigt er til salg. Meget konkurrencedygtig bil hvis du gerne vil rundt til de mange løb der bliver næste år.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

HenrikGM skrev:
Hvis du gerne vil køre Seat, så tror jeg faktisk EfterZ´s +500hk Leon stadigt er til salg. Meget konkurrencedygtig bil hvis du gerne vil rundt til de mange løb der bliver næste år.

:p Jeg vil bygge min egen færdig. og tror heller ikke lige den er til min pengepung lige nu og her..

Desuden er jeg godt på vej med min egen så det ville da være ærgeligt at give op :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time