Carsten skrev:
Fra min side af er en gadebil en bil der både kan bruges på banen og i dagligdagen, altså en bil der køres i normalt. Det er en bil der ikke er overhældt af sponsorpenge i form af klistermærker osv.
Det er en bil der ikke har fået fjernet ting som benzintank, varmeanlæg og andre vægtbesparende finesser. Dog mener jeg ikke det er et problem at strippe kabinen da dette jo også gør sig gældende i en f.eks gulpladebil hvor der alligevel kun er 2 sæder.
En gadebil er en bil der kan benytte de danske tankstationer for at tanke benzin, og ikke må hamstre flybenzin fra lufthavnene.
Og sidst men ikke mindst en bil hvor den kan klare et syn som den står, når den kører på banen.
Klistermærker og sponsorer!? Igen Jantelov...hvem eller hvor mange har ikke fået en stump billigere mod at påmontere et klistermærke og er det ikke en gadebil hvis man kar klistermærker på sin bil?
Hvis farmand har sponseret junior med en ny(synet) Ferrari, er det så ikke en gadebil?
INGEN eller kun ganske få biler ville kunne klare et ÆGTE syn i denne forbindelse, det er naivt at tro andet.
Jeg kører på oktan 95 med min bil er det så en gadebil?
Kan en bil synes uden varmeanlæg? og hvis den kan, er det så en gadebil?
_________________
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”