dykkerdahl skrev:
Jeg har et Pug. 2.0 8v turbo topstykke som jeg skal have ported/floved
Hvem er den bedste til at udføre sådan en opgave....
Hvis der er en der har en skarp knast der passer, så er jeg også klar på en hurtig handel....
Med venlig hilsen
dykkerdahl
Hej Dykker
Herhjemme er der jo altid Agergaard hos peugeot sport. Han er efter min mening den mest erfarne, men nu i peugeotsport regi nok også den dyreste. De holder til i slagelse som jo er på øen

. Udlandet så er der pumaracing. Han er helt sikkert også dygtig, men koster og der kan være laaang ventid på bare at få lov at bestille.
Når det er sagt, så har du XU10 8v toppen. Den flower rigtig fornuftig standard og på samme niveau som et fuldt bearbejdet XU9 GTI topstykke (205gti, 309 gti mfl.). Bl.a. agergaard har lavet sådanne sammenligninger i tidernes morgen. XU10 toppene får som regel kun bearbejdet ventiler og ventilsæder. Pumaracing tilbyder dog mulighed for større ventiler mm., men det koster og leveringstid jf. ovenstående. Der er sikkert mange andre som kan flowe topstykker, men erfaringen på pug topstykker, den er der nok ikke mange der har mere af, end de to nævnte efter min mening.
Mht knast så blot lige lidt input hvis det drejer sig om dit TT turbo projekt. Husk på jo skarpere knast jo mere overlab. Jo mere overlab jo mere er der hul for udstødningsgasser kan ryge tilbage i cylinderen/indsugningen og skabe detonationsproblemer. TT manifolden har relativt stort modtryk ved høje omdr. (som så mange andre kompakte turbomanifolde). Du skal derfor være opmærksom på modtryk og heraf detonation. Jo mindre modtryk jo sjovere knast. Du har GT28 0.86 på turbinesiden med købte GT2860RS turbo. Det er en langt større turbineside end standard og hjælper selvfølgelig på det, det samme gør en stor afgangsdiameter på returudstødningen. Men pas på ikke at vælge for skarb knast med TT manifolden. Mange har haft gode erfaringer med standard sugeknaster fra 2.0 / 1,9 rækken alle med kat (kan ikke lige huske motorkoderne). Jeg har ikke selv erfaringer med sådanne, men der er en af dem (mener det 205gti med kat) der efter sigende rammer meget fornuftigt. Og så bør den jo også være til at få fat i. Blot lidt input. Er det sug eller kompressor er det noget helt andet..